اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ترویج معارف دینی

طرح آرامش بهاری در آستان امامزاده‌های خمین برگزار می‌شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین گفت: طرح آرامش بهاری ویژه نوروز 93 در راستای ترویج معارف دینی، افزایش اطلاعات معرفتی و ایجاد فضای معنوی بیشتر در آستان امامزاده‌های خمین برگزار می‌شود.

طرح آرامش بهاری در آستان امامزاده‌های خمین برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام امرالله ورمزیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اجرای طرح آرامش بهاری در بارگاه بقاع متبرکه و آستان امامزاده‌‌های شاخص موجود در سطح شهرستان از برنامه‌های اجرایی این اداره در ایام نوروز به شمار می‌رود.

وی افزود: آماده‌کردن فضای بقاع متبرکه برای حضور مسافران نوروزی در زمان تحویل سال از برنامه‌های این اداره در ایام نوروز است.

وی برپایی خیمه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی ویژه بانوان و مسابقات نقاشی را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح عنوان کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین با اشاره به اینکه هفت امامزاده شاخص برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: در سال جدید امامزاده‌‌های شاخص شهرستان خمین مانند امامزاده ابوطالب خمین، امامزاده ابوالعلی روستای ریحان، امامزاده خدیجه خاتون حشمتیه، امامزاده عبدالله زورقان، امامزاده اهل بن خشتیجان، امامزاده ابوالفتوح روستای ده نو و امامزاده زینب خاتون تهیق با اجرای طرح آرامش بهاری میزبان مسافران نوروزی هستند.

به گفته وی؛ اجرای این برنامه‌ها در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تاثیرگذار خواهد بود.

ورمزیار در ادامه با تاکید بر اینکه مراسم رهروان یاس نبوی همزمان با سراسر کشور در محل بقاع امامزادگان شاخص این شهرستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از 24 اسفند تا 14 فروردین 93 در 9 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را آشنایی مردم با سنت اهل بیت(ع)، نحوه و سیره زندگی حضرت زهرا(س) و تبلیغ فرهنگ فاطمی ذکر کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین اظهار داشت: مراسم سوگواره یاس نبوی در آستان امامزاده حسن طیب‌آباد و امامزاده سید علی روستای سرطاق نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/87012/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول