اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی قلعه‎گنج خبر داد

خلع ید 73 هکتار از اراضی ملی قلعه‎گنج

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه‎گنج گفت: عمده اقدامات واحد یگان حفاظت و حقوقی رسیدگی به 40 مورد پرونده شکایت واصله بوده که موجب خلع ید شدن 73 هکتار از اراضی ملی تصرفی شده است.

خلع ید 73 هکتار از اراضی ملی قلعه‎گنج

محمود پرانداخته امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در قلعه‎گنج با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان اظهار داشت: با گرامیداشت این هفته از تمام شهروندان برای همکاری در حفاظت و صیانت از عرصه‎های ملی، مراتع و جنگل‎های سبز نهایت سپاسگزاری را داریم.

رئیس منابع طبیعی قلعه‎گنج گفت: واحد ممیزی و نقشه‎برداری این اداره طی این مدت اقدام به نقشه‎برداری و اجرای ماده دو روی 13 پلاک به مساحت تقریبی 22 هزار هکتار کرده است که برای 15 هزار هکتار رأی قطعی صادر شده است.

پرانداخته تصریح کرد: در پاسخ به استعلامات نیز این واحد به بیش از 3 هزار درخواست بررسی پاسخ داده است که نشان از حجم بالای تعامل با دستگاه‎های اجرایی و مردم دارد.

وی افزود: تاکنون 80 هکتار از اراضی ملی این شهرستان با اجرای طرح‎های توسعه کشاورزی بر حسب ستاد آنی طرح به متقاضیان واگذار شده است.

کاهش 60 درصدی تخریب و تصرف اراضی ملی

پرانداخته عنوان کرد: یگان امداد و حفاظت این اداره به صورت شبانه‎روزی در منطقه اقدام به گشت‎زنی می‎کند که این حساسیت موجب شده است تا نسبت به سال‎های گذشته 60 درصد تخریب و تصرف اراضی ملی کاهش پیدا کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه‎گنج گفت: عمده اقدامات واحد یگان حفاظت و حقوقی رسیدگی به 40 مورد پرونده شکایت واصله بوده که موجب خلع ید شدن 73 هکتار از اراضی ملی تصرفی شده است.

پرانداخته بیان داشت: واحد آبخیزداری این اداره اقدام به احداث بند خاکی و تثبیت سرریز بند سنگی‎سیمانی در روستای آهوان کرده که حجم عملیات آن 21 هزار و 670 متر مکعب بند خاکی و 200 مترمکعب سنگ و سیمان بوده است.

وی اذعان داشت: واحد مرتع این اداره نیز نسبت به آگهی و ممیزی هفت فقره پرونده مرتع اقدام کرده که موجب رونق دامداری و افزایش سطح مرتع شده است.

احداث 430 گوراب و صدور مجوز 13 معدن در قلعه‎گنج

پرانداخته خاطرنشان کرد: مدیریت هرز آب به عنوان مهم‎ترین مسئله مقابله با خشکسالی در دستور کار قرار گرفت که بر همین اساس در وسعت 215 هکتار تاکنون 430 عدد گوراب احداث شده است.

وی با اشاره به خدمات واحد حفاظت اظهار داشت: این واحد با هدف حفاظت از منابع طبیعی تاکنون با متقاضیان معادن مختلف همکاری داشته و به شش معدن سنگ آهن، چهار معدن پلی‎متال و سه معدن کرومیت مجوز لازم داده است.

پرانداخته از جنگل به عنوان ریه زمین یاد و تصریح کرد: واحد جنگل‎ها و بیابان‎زدایی این اداره در منطقه حسین‎آباد به وسعت 23 هکتار آبیاری با تانکر و 10 هکتار نیز آبیاری تحت فشار داشته است.

انجام 30 هکتار نهال‎کاری در چاه‎دادخدا

وی افزود: در بخش چاه دادخدا نیز 30 هکتار نهال‎کاری شده که وظیفه مراقبت و آبیاری آن‎ها بر عهده واحد بیابان‎زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه‎گنج بوده است.

توزیع 15 هزار اصله نهال در قلعه‎گنج

پرانداخته عنوان کرد: کارشناس این واحد با تعامل خوب توانسته است با توزیع بیش از 15 هزار اصله نهال در بین دهیاری‎ها و کشاورزان شهرستان برای ایجاد فضای سبز و بادشکن بیولوژیک در اطراف مزارع موفق عمل کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه‎گنج گفت: این واحد نیز توانسته در مدت یک سال گذشته با مدیریت هرز آب اقدام به احداث یک هزار گوراب در وسعت 500 هکتاری کند.

پرانداخته تصریح کرد: این نکته حائز اهمیت است که تمام خدمات و تلاش کارکنان این مجموعه با مدیریت و تدبیر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان امکانپذیر شده است که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/80004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول