اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین سلامت خوی:

پرستاران با بیماران خوش رفتار باشند

رئیس مجمع خیرین سلامت خوی بر لزوم خوش‌رفتاری پرستاران با بیماران و حفظ حرمت آنان تأکید کرد.

پرستاران با بیماران خوش رفتار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در اجتماع پرستاران و جمعی از پزشکان و مسئولان شبکه بهداشت خوی که به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری و روز پرستار تشکیل شد، اظهار داشت: پرستاران نقش مهمی در جامعه اسلامی دارند که در این میان حفظ حرمت بیماران و داشتن برخوردهای مناسب با آنان از جمله مواردی است که همواره باید مورد توجه پرستاران قرار گیرد.

وی به جایگاه پرستاران در دین اسلام اشاره کرد و گفت: از جمله موضوعاتی که در زمینه پرستاری ضرورت دارد مورد توجه قرار بگیرد پرستاری در فرهنگ اسلامی است که در این راستا باید نکاتی مورد توجه قرار گیرند.

موسوی شکوری تبیین نقش و جایگاه پرستاری در تأمین بهداشت و سلامـت جامعه را از جمله این نکات بیان کرد و افزود: باید چهره و نقش پرستاران شاخص مانند حضرت یوسف، حضرت زهـرا(س) و حضرت زینب(ع)، در جامعه تبیین شود تا الگوی جوانان قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم زنان در میان پرستاران، به ارائه گزارشی از نقش‌آفرینی زنان در پرستاری مجروحین جنگ‌هـای صدر اسلام پرداخت و گفت: پرستاری از اقشار ضعیف و محروم جامعه نظیر سالمندان، کودکان، بیماران و معلولان جسمی و ذهنی از جمله کارهایی است که نزد خداوند ارزش والایی دارد.

رئیس مجمع خیرین سلامت خوی در ادامه به بیان ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی پرستاران از منظر آیات و روایات نیز پرداخت و با بیان تاریخچه‌ای از پرستاری در استان و شهرستان خوی، تصریح کرد: تحولات کمی و کیفی به وجود آمده در زمینه پرستاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیازمند تحلیل و بررسی گسترده است.

موسوی شکوری در ادامه به زحمات و ایثارگری‌های پرستاران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پرستاری از مجروحان دوران انقلاب و درگیری‌های گروهک‌ها در سال‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب و پرستاری از مجروحین جنگ تحمیلی در طول هشت سال دفاع مقدس در بیمارستان‌های صحرایی و داخل شهرها از جمله این افتخارات برشمرد.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم تعهد پرستاران در زمینه خدمت‌رسانی به بیماران تأکید کرد و گفت: غیر از وظایف و رسالت‌های سنگین و قانونی پرستاران یک سری وظایف اخلاقی نیز مورد توجه پرستاران جامعه اسلامی است.

موسوی شکوری خوش رفـتاری با بیـماران و حفظ احترام در برخورد با آنها را از جمله مهم‌ترین وظایف پرستاران در راستای انجام اقدامات خود عنوان کرد و افزود: سلام و احوال‌پرسی با بیمار، حفظ آراستگی ظاهـر خود و حفظ کردن روحیه شوخ‌طبعی خویش در برخورد با بیماران نیز از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه پرستاران قرار گیرد.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول