اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شجره صالحین سپاه لنده:

برنامه‌های تربیتی و دینی بسیجیان در قالب حلقه‌های شجره صالحین برنامه‌ریزی شده است

مسئول شجره صالحین سپاه لنده با اشاره به ویژگی‌های شهدا گفت: وظیفه بسیج و بسیجیان امروز در قالب برنامه‌های تربیتی و دینی و در قالب حلقه‌های شجره طیبه صالحین برنامه‌ریزی شده و هر حلقه به نام یکی از شهدای شهرستان نامگذاری شده است.

برنامه‌های تربیتی و دینی بسیجیان در قالب حلقه‌های شجره صالحین برنامه‌ریزی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده حجت‌الاسلام مجتبی طیب پیش از ظهر امروز در جلسه ائمه جمعه و جماعت شهر لنده با مدیر بنیاد شهید شهرستان با اشاره به وظایف بسیج در قبال شهدا گفت: وظیفه بسیج و بسیجیان امروز در قالب برنامه‌های تربیتی و دینی و در قالب حلقه‌های شجره طیبه صالحین برنامه‌ریزی شده و هر حلقه به نام یکی از شهدای شهرستان نامگذاری شده است.

مسئول شجره صالحین سپاه لنده ترویج فرهنگ شهید و شهادت در پایگاه‌های مقاومت را یادآور شد و افزود: امروز یکی از برنامه‌های اصلی حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت قرائت وصیت‌نامه شهدا بوده که تا به امروز انجام شده است.

طیب خاطرنشان ساخت: الگو گرفتن از سیره شهدا یکی دیگر از وظایف جامعه فرهنگی و هر مدیر در دستگاه های اداری است که باید به جد پیگیری شود.

وی افزود: متأسفانه امروزه شاهد ترویج فرهنگ‌ها و الگوهای اشتباه (غربی) در میان جوانان هستیم که این یک معضل و مشکل بزرگ برای جامعه اسلامی ما است.

حجت‌الاسلام طیب گفت: دلایل اصلی این مشکل کم‌کاری نیست بلکه عدم اطلاع‌رسانی صحیح بوده که باید شیوه‌های متناسب با هر قشر و جامعه‌ای طراحی و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی افزود: اگر ما ویژگی‌های شخصیتی شهدا را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دید که آنان بهترین و با ارزش‌ترین الگو برای نسل جوان جامعه ما هستند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه لنده تصریح کرد: جوانان ما در همه مراحل زندگی خود از جمله تحصیل، تهذیب و ورزش می‌توانند از شهدا به عنوان الگو استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سید موسی سیروس هم در این جلسه با اشاره به وضعیت فضای فیزیکی گلزار شهدای گمنام گفت: شهدای گمنام امروزه در گمنامی‌ تمام به سر می‌برند.

وی افزود: درست است که آنان در گمنامی نام و نشانشان پررنگ‌تر از همه است ولی متأسفانه فضای فیزیکی یادمان شهدا مورد سهل‌انگاری قرار گرفته و بعد از گذشت یک سال تازه ما شاهد عملیات اجرایی آن یادمان هستیم.

حجت‌الاسلام سیروس خاطرنشان ساخت: با برگزاری مراسمات و مناسبت‌های مختلف می‌توان یاد و نام شهدا را بیش‌ از گذشته گرامی داشت.

وی افزود: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ شهید و شهادت در جامعه انتقال از طریق دانش‌آموزان و فرهنگیان جامعه است که آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های فرهنگی باید زمینه‌ آن را در جامعه مهیا سازند.

حجت‌الاسلام سیروس تشکیل اتاق فکر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لنده را ضروری خواند و گفت: شهرستان ما یکی از شهرستان‌های دست نخورده و بکر استان بوده که می‌طلبد برای مقابله با تهاجم فرهنگی یک اتاق فکر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لنده راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/2013/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول