اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

هرم بیکاری به سمت فارغ‌التحصیلان دوره‌ دانشگاهی می‌رود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: هرم بیکاری کشور با سرعت قابل ملاحظه‌ای به سمت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دوره‌های ارشد و دکترا رو به افزایش است.

هرم بیکاری به سمت فارغ‌التحصیلان دوره‌ دانشگاهی می‌رود

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری آزمون دکترا اظهار داشت: در سال جاری حدود 240 هزار نفر در آزمون سراسری دوره دکترا شرکت کردند که از این تعداد حدود 10 هزار نفر پذیرفته می‌شوند.

وی تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره را بالا دانست و ادامه داد: البته در هر دوره شاهد افزایش میزان شرکت‌کنندگان مقطع دکترا هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی؛ اقبال افراد به سمت افزایش سطح تحصیلات را مطلوب قلمداد کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی در زمینه ایجاد بازار کار برای تعداد پذیرفته‌شدگان و فارغ‌التحصیلان نیز باید در دستور کار باشد.

وی ابراز داشت: با این تفاسیر آزمون سراسری دانشگاه‌ها کم‌کم جای خود را به آزمون سراسری کارشناسی ارشد می‌دهند.

به گفته کارخانه‌ای با توجه به فارغ‌التحصیلان رو به افزایش کارشناسی ارشد در چند سال آینده، اگر ظرفیت، به همین منوال پیش رود، آزمون دکترا نیز با این وضعیت مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که متأسفانه برخی از دانشگاه‌ها به صورت بی‌رویه و بدون نظارت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ابراز داشت: باید به مواردی چون امکانات موجود در دانشگاه‌ها، تعداد اساتید و نسبت اساتید به دانشجو توجه کرد.

وی با بیان اینکه برخی از آمارها حاکی از آن است که در دوره کارشناسی ارشد، 100 تا 200 دانشجو در یک کلاس پذیرش می‌شوند، ادامه داد: رفته‌رفته در دوره دکترا هم شاهد چنین وضعیتی هستیم.

کارخانه‌ای با اشاره به اینکه در مدت دو سال به 60 رشته دکترا مجوز داده شده، ابراز کرد: در جایی که تدابیری برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صورت نمی‌گیرد، در آینده‌ای نه چندان دور با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه هرم بیکاری کشور با سرعت قابل ملاحظه‌ای به سمت فارغ‌التحصلان دانشگاهی در دوره‌های ارشد و دکترا رو به افزایش است، ادامه داد: پذیرش دانشجو باید در رشته‌هایی صورت گیرد که امکان بازار کار برای آن مهیا شده و یا امکان ایجاد اشتغال وجود دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت علوم نباید تنها رویه خود را افزایش دانشجو قرار دهد بلکه ایجاد زیرساخت و برنامه‌ریزی لازم برای اشتغال انها نیز باید در دستور کار مسئولان دست‌اندرکار باشد.

انتهای پیام/89002/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول