اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 3 دانشگاه‌های آزاد کشور:

نقش علمی قرآن در جامعه مهجور مانده است

رئیس منطقه سه دانشگاه‌های آزاد اسلامی گفت: نقش علمی قرآن در جامعه مهجور مانده است.

نقش علمی قرآن در جامعه مهجور مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، احمد شاهورانی صبح امروز در همایش نقش امام محمدجعفر صادق در نشر علم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه از قرن دوم هجری تحولی عظیم در اسلام شد و در رأس این تحول علمی امام صادق(ع) و امام باقر(ع) قرار داشتند، اظهار داشت: وجود تعداد بسیار زیاد شاگردان ایشان نشان می‌دهد که این دو امام در به پدید آمدن یافته‌های علمی در دنیا نقش مهمی داشتند.

وی با بیان اینکه به وجود آمدن رشته‌هایی مانند ادبیات منثور و رشته جغرافیا در زمان امام باقر و امام صادق بود، یادآور شد: مباحثی در زمینه نجوم و جغرافیا در زمان امام صادق نشر یافت که تا آن زمان بی‌سابقه بوده است.

شاهورانی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی از قرن دوم هجری به بعد در مسیر توسعه علمی قرار گرفت، تصریح کرد: اما پس از امام صادق دنیای اسلام نتوانست به خوبی از یافته‌های علمی خود محافظت کند.

وی با تاکید بر اینکه باید بیشتر از اینها در یافته‌های علمی خود تدبیر و تعمق می‌کردیم، گفت: اینکه امروز قرآن مهجور مانده است نشان از بی‌توجهی ما است.

رئیس منطقه سه دانشگاه‌های آزاد اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها همین علوم اسلامی کشف و به کشورهای خود بردند و معنویت را آن گرفته و فقط به مادیات آن توجه کردند، بیان داشت: از همان ابتدا قرآن بزرگترین معجزه بود و بیشترین مضمون‌های علمی که امروز کشف شده بود قرن‌ها پیش در قرآن درباره آن سخن گفته شده بود.

وی افزود: قرآن امروز تمام تئوری‌های علمی کشف شده در دنیا را تایید می‌کند و خود پیشتر از آن سخن گفته است.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول