اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در 22 بقعه متبرکه کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اجرای طرح آرامش بهاری در 22 بقعه متبرکه این استان در نوروز 93 خبر داد.

اجرای طرح آرامش بهاری در 22 بقعه متبرکه کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروز 93 در استان کرمانشاه، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از تاریخ 28 اسفندماه سال‌جاری تا 15 فروردین ‌ماه سال‌ آینده در 22 بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه را اجرا کننده طرح آرامش بهاری عنوان کرد و افزود: در سال جدید به‌ دلیل مصادف شدن ایام نوروز با ایام فاطمیه اجرای برنامه آرامش بهاری حال و هوای معنوی خاصی خواهد داشت.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، هدف از طرح آرامش بهاری استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در تعطیلات نوروزی و تلاش برای تقویت باورهای دینی مسافران و زائران اماکن مذهبی است.

حسینی‌اراکی بیان داشت: ترویج سنت‌های اصیل و اسلامی، خدمات‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقمندی زائران در بقاع متبرکه از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.

این مسئول شناساندن بقاع متبرکه به زائران را از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح آرامش بهاری دانست و گفت: اعزام 80 مبلغ روحانی بومی و غیر بومی به بقاع متبرکه به‌ منظور پاسخ‌گویی به سئوالات شرعی و شبهات اسلامی بارزترین ویژگی این طرح است.

وی افزود: برپایی خیمه‌‌های معرفت در 9 مکان بقاع متبرکه شاخص، توزیع بروشورهایی با موضوع حجاب، ویژه برنامه سال‌تحویل با نام هفت‌سین قرآنی و برگزاری نماز جماعت در 24 بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های جانبی طرح آرامش بهاری خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح آرامش بهاری ارائه مجموعه برنامه‌های خدماتی و رفاهی به زائران بقاع متبرکه است، متذکر شد: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر از این طرح خدمات دریافت کرده و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید یک میلیون و 500 هزار نفر از برنامه‌های تدارکاتی بهره‌مند شوند.

حسینی‌اراکی اذعان داشت: از تاریخ 23 تا 26 اسفندماه سال‌جاری مراسم غبار روبی بقاع متبرکه آغاز می‌شود و به‌کارگیری خادمان افتخاری از دیگر اقدامات اساسی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول