اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین خبر داد

راه‌اندازی رشته فرهنگ و ایثار در قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با تصویب و صدور مجوزهای لازم رشته فرهنگ و ایثار برای نخستین بار در کشور در این استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی رشته فرهنگ و ایثار در قزوین

نادر نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان آسیب‌ها و ناهنجارهای جامعه را کاهش و فضایل اخلاقی و انسانی را در بین قشرهای مختلف جامعه افزایش داد.

وی با بیان اینکه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به تنهایی نمی‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهد، بیان کرد: انتظار داریم دیگر دستگاه‌های اجرایی مربوطه و رسانه‌ها در تحقق این هدف به این نهاد کمک کنند تا بتوانیم به خوبی این فرهنگ را نهادینه کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه امروز روز هفته درختکاری است، ابراز داشت: این نهاد با اداره کل منابع طبیعی هماهنگی لازم را انجام داده تا به یاد نام و تعداد شهدایی که در گلزارها آرمیدند، درخت بکارند.

نصیری با بیان اینکه روز بزرگداشت شهدا بیست و دوم اسفند ماه از 22 شاعر و مروج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل می‌شود، بیان کرد: همایش دانشجویی نیز در 19 اسفند ماه ساعت 18:30 شب در سالن اجتماعات گلزار شهدا به مناسبت این روز برگزار می‌شود.

75 درصد پیشرفت فیزیکی بازسازی گلزار شهدا در قزوین

این مسئول با اشاره به اینکه از 19 هزار گلزار شهدای کشور 400 گلزار شهدا در استان قزوین وجود دارد، بیان کرد: بنده زمانی که بازسازی این مکان‌ها را بر عهده گرفتند 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که اکنون این مهم به 75 درصد ارتقا یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: باید بازسازی گلزارهای شهدا در کوتاه‌ترین زمان به پایان برسد تا مردم از این فضای معنوی به نحو مطلوبی استفاده کنند.

نصیری به تعویض سنگ قبور شهدا اشاره کرد و گفت: برای انجام این مهم یک میلیارد و 500 میلیون تومان در قزوین و یک میلیارد تومان در شهرستان‌ها و روستاها نیاز است که امیدواریم با بخشی از آن توسط دفتر مقام معظم رهبری تأمین شود.

راه‌اندازی رشته فرهنگ و ایثار در قزوین

این مسئول بیان کرد: چهار هزار و 200 دانشجو و یک هزار دانش‌آموز شاهد در استان قزوین تحصیل می‌کنند که از خدمات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ابراز داشت: در مرکز علمی و کاربردی بنیاد شهید این استان 500 دانشجو در شش رشته کاردانی، چهار رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی‌ارشد تحصیل می‌کنند.

نصیری با بیان اینکه رشته جدیدی به نام فرهنگ و ایثار در دانشگاه یاد شده به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: اکنون مسئولان مربوطه در حال پیگیری تحقق این مهم هستند که با تصویب و صدور مجوزهای لازم این رشته برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اشتغالزایی فرزندان بیکار شاهد از مهمترین دغدغه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین است، عنوان کرد: اکنون یک‌هزار و 200 نفر بیکار در این استان وجود دارد که این نهاد اقدامات اشتغال‌زایی آنان را با اولویت انجام می‌دهد.

انتهای پیام/77009/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول