اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره اتحادیه عطاری و خشکباری قزوین:

قیمت آجیل شب عید در قزوین افزایش نمی‌یابد

عضو هیئت مدیره اتحادیه عطار و خشکباری استان قزوین گفت: با فرا رسیدن عید نوروز قیمت آجیل و خشکبار در این استان افزایش نمی‌یابد.

قیمت آجیل شب عید در قزوین افزایش نمی‌یابد

جواد خشکباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: قیمت آجیل مانند پسته به مناسبت فرارسیدن عید نوروز در استان قزوین افزایش نمی‌یابد و قیمت هر یک از آن‌ها طبق نرخ تعریف شده فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه اتحادیه آجیل و خشکبار استان قزوین بر اصناف فروش این محصول نظارت می‌کند، ابراز داشت: خوشبختانه درصد متخلفان فروش این محصول در این استان کم است چراکه 99 درصد آن‌ها بین یکدیگر رقابت می‌کنند تا برای فروش بیشتر محصول خود به مصرف‌کنندگان، آجیل را با کیفیت و قیمت مناسب به مردم عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت با اتحادیه خشکبار هماهنگی کرده تا آجیل شب عید با کیفیت و قیمت مناسب از سوی فروشندگان به مردم عرضه شود، بیان کرد: بازرسان با نظارت دقیق در استان قزوین برای تحقق این مهم تلاش می‌کنند.

خشکباری با اشاره به اینکه آجیل مخلوط در انواع مختلف از 10 تا 50 هزار تومان در استان قزوین به فروش می‌رسد، عنوان کرد: هر کیلو بادام زمینی از هشت تا 10 هزار تومان، پسته خوب درجه یک 41 هزار تومان به پایین، فندق 17 هزار تومان، تخمه ژاپنی از 15 تا 20 هزار تومان، مغز بادام از 36 تا 39 هزار تومان و گردو 48 هزار تومان در این استان فروخته می‌شود.

مصرف بالای آجیل در بین مردم قزوین

این مسئول با بیان اینکه مصرف آجیل و خشکبار استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است، گفت: مردم این استان محصول یاد شده را به مقدار زیاد خریداری می‌کنند که این مهم بیانگر علاقه مطلوب آنان به خوردن آجیل است.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه عطار و خشکباری استان قزوین بیان کرد: آجیل و خشکبار از گذشته در بین مردم قزوین اهمیت ویژه‌ای داشته و آنان در تمام فصل‌های سال این محصول را مصرف می‌کنند و خرید خوبی از فروشندگان به عمل می‌آورند که این مهم در شب عید افزایش خوبی می‌یابد.

انتهای پیام/77009/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول