اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی قزوین:

قزوین توانایی تدوین دستورالعملی غنی برای تولید انگور را دارد

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی قزوین گفت: چهره‌های علمی و مجرب این استان در حوزه کشاورزی، در صورت بهره‌مندی از حمایت‌های استانی و ملی توانایی تدوین دستورالعملی غنی برای تولید انگور را دارند.

قزوین توانایی تدوین دستورالعملی غنی برای تولید انگور را دارد

مهرزاد محصص مستشاری در حاشیه برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی انگور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در همایش‌های محصول‌محور قزوین به درستی برای برگزاری نشست انگور انتخاب شده زیرا جایی است که همواره از الگوهای فراوان پژوهشی و کاربردی بهره‌مند بوده و در 10 سال گذشته 19 طرح در آن در خصوص انگور به انجام رسیده است.

وی با اشاره به وجود شش طرح در دست اجرا در این زمینه افزود: سال گذشته نیز همایشی با همین موضوع در شهرستان تاکستان برگزار و مقالات فراوانی در آن ارائه شد که از نظر کیفی قابل توجه بودند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی قزوین ادامه داد: با وجود اینکه اشکالاتی در حوزه انتقال علم به کشاورزان وجود دارد، قزوین در زمینه ترویج کشاورزی، استان پیشرو بوده و مرکز تحقیقات کشاورزی قزوین جزو برترین مراکز سطح کشور است.

مستشاری تصریح کرد: در زمینه انگور نیز ایستگاه تحقیقات انگور تاکستان بستر مناسبی برای جمع‌آوری و حفظ ذخایر کشاورزی است که تاکنون دو کارگاه آموزشی با هدف ارتقای دانش علمی و عملی فعالان این حوزه در این ایستگاه برگزار شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی قزوین با اشاره به راه‌اندازی کانون علمی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد: این کانون ارتباط نزدیکی با بسیجیان شهرستان‌های مختلف در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده و البته بر اساس اعتقادات فکری و مذهبی فعالان آن برقرار کرده است.

سرگروه تغذیه و آبیاری نشست هم‌اندیشی محصول‌محور انگور خاطرنشان کرد: در این کارگروه به این نتیجه رسیدیم که مرکز تحقیقات توانایی تدوین دستورالعملی بسیار غنی‌تر از دستورالعمل ارائه شده در این نشست را دارد و در این مسیر از ظرفیت‌های قزوین به عنوان استانی که همواره هماهنگ‌کننده طرح‌های لازم بوده است، استفاده می‌کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین مرکز ثقل دستورالعمل‌های کشور از نظر پژوهشی است، جا دارد که دستورالعمل ارائه شده غنی‌تر از وضعیت فعلی باشد و از آنجا که افرادی از استان در کارگروه‌های مختلف کشور در حوزه‌های مرتبط با موضوع انگور و کشاورزی، عضویت دارند به راحتی می‌توانند دستورالعمل جامع و غنی‌تری برای رفع نیازهای استان و کشور تهیه کنند.

سرگروه تغذیه و آبیاری نشست هم‌اندیشی محصول‌محور انگور تصریح کرد: توان و ظرفیت استان در صورت حمایت‌های استانی و ملی منجر به رشد و شکوفایی چشمگیری در زمینه تولید انگور می‌شود.

انتهای پیام/77011/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول