اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مطرح کرد

رفع مشکلات کشاورزی با مد نظر داشتن اقتصاد مقاومتی

جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: نیروها و کارشناسان این سازمان امروز در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته است تا بتواند مشکلات حوزه کشاورزی را با مد نظر قرار دادن اقتصاد مقاومتی رفع کند.

رفع مشکلات کشاورزی با مد نظر داشتن اقتصاد مقاومتی

جوان‌میر عبدالملکی در حاشیه برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی انگور که در سالن اجتماعات شهدای سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: امروز ظرفیت‌های موجود در کشور اعم از دانش آموختگان، کشاورزان و علاقه‌مندان می‌توانند برای نیازهای استان‌ها چاره‌اندیشی کنند اما نکته مهمتر آن است که این نیرو و کارشناس امروز در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته است تا بتواند مشکلات حوزه کشاورزی را با مد نظر قرار دادن اقتصاد مقاومتی رفع کند.

عبدالملکی اذعان کرد: آنچه باید به طور جدی پیگیری شود کار برای خدا و رویکرد جهادی است تا از طریق آن ارتباط بهتر و بیشتری با مردم و کشاورزان برقرار شود؛ چرا که هر جا مردم ورود پیدا کنند، موفقیت‌ها بیشتر است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اگر در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جهاد سازندگی به موفقیت رسید به دلیل استفاده از توان مردم و برنامه‌ریزی این نهاد بود که چنین روشی باید امروزه هم پیگیری شود.

وی یادآور شد: با این دیدگاه باید اجرا، هدایت و کنترل خوبی صورت گیرد و همه افراد در خود برای انجام کار جهادی علاقه‌مندی ایجاد کنند و چشم داشت مالی را کنار بگذارند.

جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: باید تشکل‌های مردمی و اجتماعی بر اساس یک برنامه‌ریزی مناسب شکل گیرد و پس از آن کارها به خود مردم واگذار شود تا با تقویت ارتباط با مردم، تعاملات گسترش یابد.

عبدالملکی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری صنایع خرد کشاورزی برای ایجاد تعاونی‌های تأثیرگذار، عنوان کرد: دانش عملی کشاورزان باید مورد توجه قرار گیرد و رسته‌های مردمی همچون گروه‌های کشاورزان و باغداران تشکیل شود.

جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اذعان کرد: این کار در نهایت در صورت انجام صحیح همه مراحل آن به الگویی در سایر کارها تبدیل می‌شود که البته در این کار الگو بودن از خود مردم آغاز می‌شود؛ چراکه قدرت بسیج از خود مردم است.

انتهای پیام/77011/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول