اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده:

اقتصاد مقاومتی تحریم‌های دشمنان را خنثی کرده است

امام جمعه موقت لنده گفت: اقتصاد مقاومتی تحریم‌های دشمنان را خنثی کرده است.

اقتصاد مقاومتی تحریم‌های دشمنان را خنثی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امر به معروف و نهی از منکر بالاترین و باارزش‌ترین وظیفه یکی مسلمان بوده که با رعایت آداب و مراتب آن باید انجام دهد.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود همه زشتی‌ها و معصیت‌ها از جامعه رخت می‌بندد و جامعه‌ای عاری از خطا و گناه خواهیم داشت.

امام جمعه موقت لنده در ادامه به میلاد با سعادت حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) اسوه صبر و استقامت و پرستار بیمار کربلا بوده که سالروز تولد آن حضرت را روز پرستار و روز بهورز نام نهادند تا از خدمات ارزشمند پرستاران قدردانی شود.

وی افزود: شریف‌ترین شغل پرستاری بوده که برای سلامت جامعه و عموم مردم در حال تلاش و تکاپو هستند و باید به آن‌ها گفت خسته نباشید.

الهی‌نیا تصریح کرد: امام سجاد(ع) پس از خطبه آتشین و پر محتوای کوفه به حضرت زینب(س) فرمودند« تو دانشمند بدون آموزگار و استاد هستی».

وی به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا باعث زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

امام جمعه موقت لنده اضافه کرد: شهادت در راه خداوند با وسایل و سنجش‌های زمینی قابل سنجیدن نیست چراکه شهادت بزرگترین فیض برای انسان است.

وی افزود: عزت و افتخار ما در گروه زنده ماندن فرهنگ شهید و شهادت بوده و ملت ایران تا ابد مدیون شهدا و خانواده معظم آن‌ها هستند.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده خاطرنشان کرد: شهدا از ما انتظاراتی دارند و آن پاسداری از آرمان ها و ارزش های انقلاب و خون شهدا است و باید در راه صحیح اسلام حرکت کنیم و کشورمان را اسلامی تر از گذشته و سربلند گردانیم.

الهی‌نیا در ادامه به یاوه گویی‌های رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند«ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» و انصافاً ما امروز سخن امام را عینیت بخشیده و آمریکا را زیرپا گذاشته‌ایم ولی مثل کسی است که زیر پا له می شود و می‌گوید اگر بلند شدم چنان و چنین می‌کنم.

وی افزود: بزرگترین ترس آمریکا و ایادی استکبار جهانی شدن انقلاب است که احساس خطر می‌کنند و با هر توطئه ای دست و پا می زنند جلوی آن را بگیرند اما انقلاب ما هم اکنون به جهان معرفی شده و می شود.

امام جمعه موقت لنده ابراز داشت: ما با تبعیت از رهبری، حفظ وحدت و انسجام ملی به راه خود ادامه می دهیم.

وی به توطئه‌های استکبار اشاره کرد و بیان داشت: تحریم یکی از نقشه‌های دشمنان بر علیه ایران بوده ولی با تدابیر حکیمانه رهبری و راه‌اندازی اقتصاد مقاومتی این توطئه نیز خنثی شده است.

الهی‌نیا به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: حرمت ایام فاطمیه باید حفظ شود و از برگزاری مراسمات شادی در این ایام باید خودداری شود.

وی به آوردن ارگ در مراسم‌های عروسی اشاره کرد و عنوان داشت: در مراسمات عروسی و شادی باید شئونات اسلامی رعایت شود و پدیده شوم ارگ جز رغبت به گناه و معصیت چیزی به همراه ندارد.

امام جمعه موقت لنده افزود: اختلاط زن و مرد حرام بوده و مسئولان باید با این مهم به طور جد در مراسمات برخورد کنند.

الهی‌نیا در ادامه به بخش موگرمون اشاره کرد و گفت: بخش موگرمون همزمان با شهرستان شدن لنده جزو تقسیمات کشوری قرار گرفته ولی امروز شاهد آن هستیم که از کمترین امکانات هم برخوردار نیست.

وی به گران شدن برق و گاز و آب اشاره کرد و متذکر شد: با گران شدن این موارد یارانه و سبد کالا هم جوابگوی بهای برق و گاز و آب نخواهد بود و اعتراضات مردمی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/82013/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول