اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان:

اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقابله با ایجاد تنش‌های دشمن است

استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: ایجاد تنش‌ها و بحران‌های مالی از تاکتیک‌های بیگانگان برای سقوط کشورها است.

اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقابله با ایجاد تنش‌های دشمن است

رحیم دلالی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در رابطه با اصلاح ساختار مالی و پولی و مهم‌ترین راهکارها برای استان اصفهان اظهار کرد: عمدتا اقتصاد مقاومتی در مورد مسائلی در سطح ملی بیان می‌شود و با توجه به حقوق آیندگان قبال تایید و توجه است.

وی بیان داشت: براساس بررسی‌های انجام شده، آنچه که تا به امروز موفق به انجام آن نبوده‌ایم و یا اینکه اشتباه اقدام کرده‌ایم به ما اطلاعاتی چون افزایش بیکاری، نامتوازن بودن طبقات اقتصادی، افزایش فقر را می‌دهد که برای اجرای اقتصاد مقاومتی، چاره‌ای جز ریشه یابی عوامل موضوعات یاد شده نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: براساس طرح‌ها و برنامه‌هایی که از سوی بیگانگان و دشمنان الخصوص موسسه جرج سوروس برای سقوط و نابودی کشورها اجرا می‌شود، جنگ اقتصادی یا به عبارتی تاکتیک ایجاد تنش‌ها و بحران‌های مالی است.

وی تاکید کرد: برای اینکه تنش‌های پولی و مالی در کشوری ایجاد نشوند باید توجه خاصی به ثروت‌های اسمی بشود، ثروت‌های اسمی شامل دارایی‌های مربوط به بازار بورس و اوراق مشارکت، بازار مربوط به طلا و ارز و نقره است که می‌تواند ایجاد حباب، بحران و تنش از طریق بازارها و دارایی‌هایی کند.

دلالی افزود: در صورت اجرای کامل سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از راه نفوذ بیگانگان در عرصه‌های پولی و مالی جلوگیری می‌شود.

وی ابراز کرد: در حقیقت اقتصاد مقاومتی اتخاذ سیاست‌های معقول و پیاده کردن آنها در مورد ثروت‌های اسمی است.

استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: در بحث اصلاح ساختار نظام پولی، باید در بازار دارایی‌ها الخصوص سفته بازی حتما توجه خاص شود، چرا که در این مسیر بسیار بیراهه رفته‌ایم، این مشکلات بر مبنای طرح‌های جرج سوروس است.

وی عنوان کرد: مصداق دیگری که باید در ساختار اصلاح اقتصادی کشور توجه شود، رانت‌های زمین است؛ چرا که در حال حاضر بیش از 60 درصد هزینه‌ها مربوط به خرید و اجاره زمین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان یادآور شد: این رانت زمین در حالی است که  زمین باید رایگان باشد، زمین یک چیز همگانی است، بنابراین باید شرایط و راه‌های سوء استفاده از زمین و رانت‌های موجود در زمین را باید ببندیم.

وی اظهار کرد: باید هرگونه رانت چه در زمین و چه در عرصه تولید، پول، بانک و... در یک پروسه زمانی نسبتا طولانی از بین برود.

دلالی گفت: اجرای چنین مباحثی شرایطی را می‌طلبد و نیازمند قوانین کشوری است ولی می‌توان در استان هم اقداماتی را انجام داد که نگرانی سرمایه‌گذار کاهش، تولید افزایش پیدا کند و در بیکاری شاهد کاهش باشیم.

انتهای پیام/63030/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول