اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال ‌جاری صورت گرفت

تشکیل 870 پرونده حقوقی برای متعرضان به عرصه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌ جاری 870 پرونده حقوقی برای متعرضان به عرصه‌های طبیعی استان تشکیل شده است.

تشکیل 870 پرونده حقوقی برای متعرضان به عرصه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

سید محمدرضا جهان‌آرا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به تلاش ادارات منابع طبیعی در نقاط مختلف استان برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی اظهار داشت: در سال‌جاری 870 پرونده حقوقی برای متخلفان و متعرضان به منابع و عرصه‌های طبیعی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: از این میان بیش از 560 پرونده مختومه و به مرحله صدور رای رسیدند و مابقی پرونده‌ها در حال رسیدگی هستند.

جهان‌آرا با بیان اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری بر خود می‌داند که با تمام توان از عرصه‌های طبیعی محافظت کند، تاکید کرد: هیچ تخلفی هرچند کوچک از چشم ماموران و کارشناسان منابع طبیعی پنهان نمی‌ماند و متخلفان بدانند که دیر یا زود به سزای عمل خود خواهند رسید.

وی بیان کرد: منابع طبیعی دارای محدودیت است و باید انسان‌ها به گونه‌ای از این منابع استفاده کنند که نسل‌های آینده نیز بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

این مسئول در منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به چالش‌های فراوانی که پیش روی  ادارات منابع طبیعی در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع وجود دارد، ابراز داشت: در تمام فصول سال این چالش‌‌ها هر یک به طریقی خود را نشان می‌دهد.

وی خطر ریشه‌کنی گیاهان، چرای بی‌رویه، تعرض و تصرف عرصه‌های طبیعی به طرق مختلف و احداث جاده و تاسیسات در جنگل و مراتع را بزرگترین خطرات پیش‌روی منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: برای کاهش این مشکلات باید آحاد مختلف جامعه و دستگاه‌های دولتی با احساس مسئولیت بیشتر با موضوعات مرتبط با منابع طبیعی برخورد کنند.

جهان‌آرا با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در راستای حفاظت از منابع طبیعی استان تصریح کرد: مردم نیز باید در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی و زیست محیطی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/82008/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول