اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال:

خلخال 80 درصد جنگل‌های استان اردبیل را داراست

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال گفت: 80 درصد جنگل‌های استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده است.

خلخال 80 درصد جنگل‌های استان اردبیل را داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس جعفرزاده پیش از خطبه های نماز جمعه خلخال در مصلی این شهر ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره منابع طبیعی گفت: 80 درصد جنگل‌های استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده است.

جعفرزاده با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام و ائمه اطهار در خصوص حفظ و نگهداری و کاشت درختان و پرورش آن گفت: دین اسلام تاکید اساسی بر توجه به درختکاری دارد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته در مورد حفظ جنگل‌ها و مراتع گفت: شعار امسال برای حفظ جنگل‌ها و مراتع منابع طبیعی با مردم و برای مردم اعلام و عنوان شده است.

این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر 45 هزار هکتار جنگل و 257 هزار متر مربع مرتع در خلخال وجود دارد که رتبه اول مرتع در استان از آن خلخال است.

وی با اشاره به وجود 70 گونه جنگلی و مرتعی برای تهیه گیاهان دارویی در خلخال اشاره کرد و گفت: اهمیت جنگل از این رو است وجود جنگل علاوه بر جمع‌آوری خاک‌های و ریز گردها باعث جذب و نفوذ آب و جلوگیری از سیلاب می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت:مصرف سرانه چوب در کشور ما 6 میلیون مترمکعب است که تولید چوب در کشور سالانه 2 میلیون مترمکعب است که ما باید در کاشت درختان و نگهداری از آنها تلاش بیشتری را نماییم.

وی جنگل و مرتع را متعلق به همگان دانست و بر لزوم نگهداشت این منابع خدادادی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیش از صدها نهال درختان سرو خمره‌ای و سایر گونه‌ها در مقابل مصلی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت رایگان بین نمازگزاران توزیع شد.

انتهای پیام/62008/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول