اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

مسئولان فرهنگی نسبت به اجرای فرامین و تذکرات رهبری سهل‌انگاری نکنند

امام جمعه باشت گفت: مسئولان فرهنگی نسبت به تذکرات و فرامین مقام معظم رهبری و دغدغه‌های ایشان در این حوزه سهل‌انگاری نکنند.

مسئولان فرهنگی نسبت به اجرای فرامین و تذکرات رهبری سهل‌انگاری نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌‌الاسلام عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و توجه به اوامر و دستورات الهی توصیه و سفارش و اظهار کرد: تقوا به معنای واقعی حرکت در مسیر الهی است مسیری که رضایت خداوند را به دنبال داشته باشد و هر فردی در این مسیر رضایت الهی را بر رضایت و زندگی خود ترجیح دهد.

امام جمعه شهرستان باشت در اظهارات خود در خطبه نخست به سخنان مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان در روز پنج‌شنبه اشاره کرد و گفت: مقام‌ معظم رهبری در سخنان خود به مواردی اشاره کرده‌اند که از جمله بزرگترین مسئولیت‌های مسئولان انقلاب‌ اسلامی در تمامی عرصه‌ها است و بر همه ملت لازم است به بیانات ایشان توجه جدی داشته باشند.

وی در تشریح این موارد برای نمازگزاران گفت: از جمله مواردی که رهبری در این شرایط حساس کشور به آن اشاره کرده است واقع بینی و دیدن نقاط مثبت فراوان در کنار برخی نقاط ضعف در افراد است که به یقین باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر چه مشکلات و نقاط ضعف در کشور وجود دارد اما باید بدانیم نقاط مثبت و اثرگذار بسیاری در کشور وجود دارد که باید دیده شوند و مورد تاکید قرار گیرد.

عبودی افتخار به نسل جوان مؤمن و انقلابی، غفلت نکردن از دشمنی دشمنان، مرزبندی صریح و شفاف با جبهه استکبار و توجه به فرهنگ دینی و انقلابی را از دیگر موارد بیان شده توسط مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: نسل‌های جوان ما افتخار نظام‌ جمهوری اسلامی‌اند کسانی که پیرو خط رهبری در مسیر رشد و بالنگی میهن اسلامی قدم برمی‌دارند باید دیده شوند و ملت به آنها افتخار کند.

وی ادامه داد: مردم ما حتی لحظه‌ای نباید از حیله و دشمنی دشمنان اسلام با این نظام و انقلاب غفلت ورزند چرا که دشمنی آن‌ها با اسلام و نظام اسلامی است و تا این نظام پا برجاست دشمنی آن‌ها تداوم دارد و باید حدود خود را با استکبار جهانی که دشمنان ایران اسلامی‌اند را مشخص کنند.

امام جمعه باشت در ادامه توجه به فرهنگ دینی را لزوم استقلال جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبری نیز اشاره کرده‌اند زیربنا و اساس انقلاب اسلامی فرهنگ بوده فرهنگی انقلابی و اسلامی که سیاست، اجتماع و تمامی عرصه‌های آن را در بر می‌گیرد و در همین خصوص جوانان، نخبگان و مسئولان فرهنگی در کشور به این مسئله توجه ویژه داشته و این دغدغه رهبری را که دغدغه ملت است، جدی بگیرند.

خطیب جمعه باشت در ادامه با اشاره با مناسبت روز پرستار و میلاد با سعادت حضرت زینب (س) این روز را به تمامی پرستاران زحمت‌کش تبریک گفت و حمایت از پرستاران را یک وظیفه برای خود و سایر مسئولان برشمرد چرا که شغل پرستاری شغلی پرمشقت و ارزشمند است.

عبودی همچنین به روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی اشاره کرد و به مسئولان منابع طبیعی این روز را تبریک گفت و اذعان کرد: هر نهالی را که غرس می‌کنیم گامی بر مسیر بهتر زیستن برداشته‌ایم چراکه در عظمت نهال سبز روایات بسیار از ائمه و پیامبر گرامی اسلام نقل شده است.

امام جمعه باشت در پایان به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و ابراز داشت: ملت ما ثابت کرده است که در هر صحنه‌ای جان‌نثار میهن و ولایت بوده و باید اعلام بداریم تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در این مملکت وجود دارد دشمنان ایران اسلامی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و این سخن تمام ملت ایران است.

انتهای پیام/82017/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول