اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:

زنجان در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی با مشکلات متعددی روبروست

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان اظهار داشت: استان در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی با مشکلات متعددی روبروست و با وجود صرف اعتبارات کلان فرهنگی و اجتماعی، با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

زنجان در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی با مشکلات متعددی روبروست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، مسیح‌الله سلطانی کار در حوزه‌های اجتماعی را به لحاظ پیچیدگی مسائل اجتماعی و فرهنگی سخت و طاقت‌فرسا دانست و اظهار داشت: استان در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی با مشکلات متعددی روبروست و با وجود صرف اعتبارات کلان فرهنگی و اجتماعی، با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته آنچنان که باید دستگاه‌های مسئول به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند، افزود: نارضایتی‌های مردمی در بخش‌های بهداشت و درمان و رفاه اجتماعی از مواردی است که دولت تلاش می‌کند نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی در ادامه مواردی از قبیل شکاف بین نسل‌ها، اعتیاد، بزهکاری‌های اجتماعی، فاصله طبقاتی، مهاجرت نخبگان، انحراف و ناهنجاری‌های اجتماعی را از جمله مشکلات مهم حوزه اجتماعی برشمرد و گفت: گاهی موازی‌کاری نهادها و دستگاه‌های متولی و همچنین سرریز بحران‌های سیاسی و اقتصادی و انتقال آن به عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی بر مشکلات حوزه اجتماعی می‌افزاید.

این مسئول به دو رویکرد اصلی خود در مقابله با مسائل حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: رویکرد نخست، رویکردی تئوریک به موضوعات اجتماعی و فرهنگی با نگاه به آسیب‌های اجتماعی و توسعه اجتماعی و رویکرد دوم، انجام اقدامات کاربردی و عملیاتی با توجه به قانون و تاکید بر وظایف قانونی دستگاه‌های متولی در امور اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

وی افزایش نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و ارتقای شاخص‌های این بخش را از سایر اقدامات و اهداف خود در اداره کل امور اجتماعی استانداری زنجان برشمرد و تصریح کرد: مردم در انتخابات 24 خرداد ماه با رای به دولت تدبیر و امید نشان دادند که خواهان تغییر در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

سلطانی خاطرنشان شد: افزایش نشاط اجتماعی، افزایش شادابی و امید در استان زنجان و فضای عمومی کشور، کاهش تنش‌های بین‌المللی و کاهش تورم از جمله اثرات ناشی از اعمال سیاست‌های اعتدالی از سوی دولت تدبیر و امید در اداره کشور بوده است.

انتهای پیام/2308/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول