اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بسیج مدارس خراسان برای اسکان زائران، لباس خادم‌الرضا بر تن فرهنگیان

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان، هشت پایگاه در هشت نقطه مشهد برای پذیرش زائران نوروزی آماده شده و قرار است لباس «خادم‌الرضا» بر تن فرهنگیان خدمات‌رسان پوشانده شود.

بسیج مدارس خراسان برای اسکان زائران، لباس خادم‌الرضا بر تن فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هر ساله با ورود میلیون‌ها زائر رضوی به خراسان رضوی و پایتخت معنوی ایران، تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان برای ارائه خدمات و اسکان آنها بسیج شده و هر یک به سهم خود به ارائه خدمات می‌پردازند.

در همین راستا همه نهادهای مرتبط با موضوع زائرین دست به کار می‌شوند تا خدمتی شایسته به زائران علی بن موسی الرضا(ع) انجام دهند.

در میان دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، شهرداری، میراث فرهنگی و هلال احمر، نهاد آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگ‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور به لحاظ تعداد دانش آموز و مدرسه و معلم در این ایام با بکارگیری همه امکانات و بسیج نیروی انسانی، به خدمت‌رسانی و پذیرایی زائران فرهنگی و غیرفرهنگی می‌پردازد.

در تمام استان‌های کشور در این ایام ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان فعال شده و بعضی استان‌ها فقط در ایام تعطیلات نوروز و تابستان به لحاظ موقعیت جوی و جغرافیایی پذیرای اسکان نوروزی فرهنگیان هستند و بعضی استان‌ها نیز فقط در ایام عید و برخی دیگر در ایام تابستان، مسافران فرهنگی را اسکان می‌دهند.

* پیش‌بینی حضور 5 میلیون زائر در مشهد در نوروز 93

اما خراسان رضوی و مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه منور ثامن‌الحجج هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی، تابستان و ایام عزاداری دهه آخر صفر، میزبان زائران فرهنگی و غیرفرهنگی بسیاری است.

ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی طبق آمار سال گذشته میزبان یک میلیون و 581 هزار و 155 نفر زائر فرهنگی و غیرفرهنگی در مدارس، مجتمع‌های آموزشی رفاهی فرهنگیان، سالن‌های ورزشی و اردوگاه‌های تربیت معلم بوده است.

امسال برآورد حضور 5 میلیون زائر برای سفر به مشهد مقدس پیش‌بینی شده و آموزش و پرورش خراسان رضوی از زمان پایان کار ستاد اسکان دهه آخر صفر، برنامه‌ریزی‌های خود را در زمینه ایجاد ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان آغاز کرده است.

* استقرار 8 پایگاه ثامن به نیت امام هشتم

برنامه‌ریزی برای استقرار هشت پایگاه پذیرش در هشت نقطه مشهد و نیز برای دسترسی راحت‌تر زائران به پایگاه‌های پذیرش زائران فرهنگی، دو ایستگاه راهنمای زائر در دو ورودی بزرگراه کلانتری ابتدای جاده قوچان، سه راه فردوسی و جاده نیشابور آغاز شده است.

تجهیز خوابگاه‌های تربیت بدنی و اندیشه با 356 تخت، خوابگاه دانشگاه فرهنگیان با 110 تخت آماده پذیرش زائران فرهنگی در دستور کار قرار گرفته و 240 تخته فرش، 150 اجاق گاز، 200 یخچال، 128 تلویزیون، 500 تخته موکت و 10 هزار پتو و ملحفه نیز برای تجهیز مدارس امسال خریداری شده که در اختیار مدارس برای مناسب‌سازی فضای مدارس به اسکان، قرار داده می‌شود.

* فعالیت تمام مدارس استان در طرح ستاد اسکان

مدارس تحت پوشش اسکان به چهار گروه تقسیم شده‌اند و بنا به درجه اختصاص یافته مجهز به تخت، فرش، پتو، وسایل گرمازا، خنک کننده، یخچال و تلویزیون بوده و حمام و آشپزخانه عمومی دارند.

تعرفه استفاده از این خدمات برای فرهنگیان و خانواده درجه یک شاغل و بازنشسته از مدارس به مدت سه روز برای حداکثر پنج نفر به ازای هر شب 18 هزار تومان، گروه الف 14 هزار تومان، گروه ب 10 هزار تومان و گروه ج 8 هزار تومان و هزینه برپایی چادر نیز 4 هزار تومان اعلام شده است.

هزینه استفاده کارکنان دولت از 6 هزار تومان تا 28 هزار تومان برای مدارس یاد شده و مشاغل آزاد نیز با پرداخت 8 هزار تومان تا 40 هزار تومان می‌توانند از خدمات یاد شده در مدارس درجه‌بندی شده این ستاد استفاده کنند.

تعرفه مازاد بر پنج نفر در هر کلاس به ازای هر نفر بالای هفت سال در مدارس گروه وی‍ژه هزار و 500، گروه الف هزار و 200، گروه ب هزار و گروه ج 700 تومان اعلام شده است.

* افتخاری خادم‌الرضا برای فرهنگیان خراسان رضوی

تشکیل کمیته‌های اسکان و تجهیز مراکز درمانی فرهنگیان به صورت شبانه‌روزی و راه‌اندازی کمیته‌های استانی نظارت، جلسه توجیهی با عوامل اجرایی، آماده‌سازی پایگاه‌ها و تجهیز مدارس از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد اسکان خراسان رضوی است و بهترین بخش این خدمت‌رسانی، مفتخر شدن و ملبس شدن به لباس خادم‌الرضایی فرهنگیان خراسان رضوی است که بعد از آماده شدن مدارس و تجهیز ستادهای اسکان همه اعضای ستادی اعم از مدیران و سرایداران ملبس به این لباس آیین خدمت‌رسانی خود را با حضور در حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) متبرک کرده و با امام رضا (ع) برای خدمت به زائرین پیمان می‌بندد.

امسال در خراسان رضوی تمام مدارس سطح استان اعم از مدارس شاهد و نمونه دولتی هم در پوشش طرح قرار می‌گیرند و 20 ناظر و ارزیاب به ارزیابی ستاد اسکان می‌پردازند.

هزینه‌ای هم برای تعمیر سرویس‌های بهداشتی، حمام و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در نظر گرفته شده و در نظر است تا قبل از آغاز عید، تجهیزات تعمیر و اقلام خریداری شده، تحویل مدیران مدارس شود تا مدیران بر اسکان زائران نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/2202/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول