اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح کشور صورت گرفت

تأسیس بیش از 17 هزار تشکل دینی فرهنگی در کانون‌های مساجد

معاون آموزش و برنامه‌ریزی ستاد کانون‌­های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در این کانون‌­ها بیش از 17 هزار تشکل دینی فرهنگی، تاسیس شده و بیش از 7 هزار کانون نیز در روستاها وجود دارد.

تأسیس بیش از 17 هزار تشکل دینی فرهنگی در کانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سراسر جهان به تلاش‌های مدیران و مسئولین مساجد و کانون‌­های فرهنگی هنری آنها نگاه می­‌کنند از این رو این کانون­‌ها رسالت بزرگی را برعهده دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولد 21 سالگی‌ کانون­‌های فرهنگی هنری مساجد باید به صادر شدن فعالیت‌هایش به فراتر از مرزها منجر شود؛ تصریح کرد: این کانون­‌ها باید به تبیین اقتصاد مقاومتی به عنوان یک وظیفه جدی توجه کنند.

جعفری به آماری از وضعیت کانون‌­های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: در این کانون‌­ها بیش از 17 هزار تشکل دینی فرهنگی، بیش از 7 هزار کانون در روستاها، پرورش تعداد زیادی قاری قرآن و بیش از 5 هزار کتابخانه­‌ مخزن‌دار و باز وجود دارد که از دستاوردهای مساجد محسوب می‌­شود.

وی ادامه داد: باید به فلسفه وجودی کانون‌­های فرهنگی هنری مساجد در خراسان رضوی توجه شود زیرا یکی از اهداف مهم آنها توجه به حضور جوانان در صف‌­های نماز جماعت است.

معاون آموزش و برنامه‌ریزی ستاد کانون­‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بیش از 70 هزار مسجد و 17 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارد که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 21 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور برسد.

انتهای پیام/2202/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول