اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زنجان:

مشکلات آب شرب روستاهای زنجان در سال‌های اخیر مورد کم توجهی بوده است

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زنجان گفت: مشکلات آب شرب روستاهای زنجان در سال‌های اخیر مورد کم توجهی بوده است.

مشکلات آب شرب روستاهای زنجان در سال‌های اخیر مورد کم توجهی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحمت‌الله دانشمندخسروی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اسلامی شهرستان زنجان، اظهار داشت: متاسفانه در طی سال‌های گذشته نسبت به مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان زنجان توجه زیادی نشده و در حال حاضر برخی روستاها در سطح شهرستان زنجان با مشکل کم آبی مواجه هستند.

وی آب را یکی از نعمت‌های مهم خدای بزرگ برشمرد و تاکید کرد: اولویت اصلی در رفاه و آسایش مردم روستا توجه به موضوع آب است و این موضوع باید در راس کارها باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زنجان تامین آب شرب روستاها در شهرستان زنجان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه این مشکلات در شهرستان زنجان نسبت به استان زیاد است و از این حیث روستاهای شهرستان زنجان محروم هستند.

این مسئول با بیان اینکه مشکل آب همواره یک دغدغه در سطح دنیا و در کشور ما بوده است. افزود: کاهش نزولات جوی یکی از مشکلات مهم در تامین آب محسوب می‌شود و باید با این محدودیت‌ها کنار آمد.

دانشمندخسروی فعالیت 20 کارمند در آبفار شهرستان زنجان و پوشش 22 هزار مشترک را کار دشواری دانست و اظهار داشت: آب و فاضلاب روستایی شهرستان زنجان برای پوشش مناسب 22 هزار مشترک باید تلاش کند. 130 روستای تحت پوشش و مشکلات و محدودیت‌های موجود موجب تنگناهایی در این حوزه شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زنجان تعریف برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه مشکلات آب روستاها شهرستان زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: در همه بخش‌ها مشکلات به صورت بلند مدت و کوتاه مدت برنامه‌ریزی شده است و در بازه زمانی کوتاه مدت از هر روش و راهکاری برای کاهش موقت مشکلات استفاده می‌شود.

این مسئول داشتن تعامل و همکاری برای کاهش مشکلات را مهم دانست و گفت: در حال حاضر با دیون زیادی به پیمانکاران مواجه هستیم و 22 پروژه نیمه تمام در دست داریم.

دانشمندخسروی مشکلات اعتباری را یادآور شد و تاکید کرد: عدم تخصیص کامل اعتبارات موجب مشکلات در تحقق برنامه‌ها می‌شود و اعتباری نیز برای نگهداری خطوط تخصیص نمی‌یابد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین مشکلات را در بخش مرکزی داریم، افزود: اجرای برنامه‌های موقت در دستور کار است به گونه‌ای که برای اجاره یک‌ساله یک حلقه چاه مبلغ 600 میلیون تومان هزینه شده است.

وی اجرای برخی طرح‌ها را بسیار هزینه‌بر عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌ها نیازمند اعتبارات میلیاردی است و در حال حاضر امکان تحقق آن نیست.

دانشمندخسروی خطاب به نمایندگان شورای اسلامی شهرستان زنجان، گفت: باید با تعامل نسبت به کاهش مشکلات روستاهای شهرستان زنجان تلاش کنیم.

انتهای پیام/73007/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول