اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد

صادرات 1.2 میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات 1.2 میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی در دی‌ماه امسال خبر داد.

صادرات 1.2 میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، خداداد رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گمرک منطقه ویژه از گمرکات فعال و مهم در سطح استان و کشور است و همواره شاهد رشد و افزایش میزان صادرات از این منطقه هستیم.

وی افزود: در سال جاری بیشترین میزان صادرات توسط این گمرک صورت گرفته و هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزش شاهد افزایش چشمگیر صادرات هستیم.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به صادرات میعانات گازی از گمرک پارس خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود در دی‌ماه امسال 878 هزار و 631 تن میعانات گازی به ارزش 764 میلیون و 786 هزار دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در بندر عسلویه صادر شده است.

رحیمی تصریح کرد: در دی‌ماه امسال یک میلیون و 367هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 232 میلیون و 499 هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

وی ابراز داشت: بر اساس آمار موجود این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، از نظر وزن 48 درصد و از حیث ارزش 81 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رحیمی اضافه کرد: پلی‌اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، گازهای پروپان، بوتان، بوتادین 1و3، بوتن 1، هوی اند، مونو و دی اتیلن گلایکول، متانول، جامبوواکس، پلی‌پروپیلن، استایرن مونومر، گوگرد، رافینیت و پارازایلین از جمله کالاهایی است که از گمرک منطقه ویژه صادر شده است.

وی اظهار داشت: این کالاها بیشتر به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، بلژیک، اسپانیا، ترکیه، رومانی، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام و افغانستان صادر شده است.

رحیمی افزود: از همه توان و ظرفیت موجود برای افزایش بهره‌وری و رشد و توسعه این منطقه استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/2451/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول