اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

مصوبه افتتاح شعبه صندوق ضمانت صادرات در مازندران اجرایی شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران، گفت: سال گذشته با افتتاح شعبه صندوق ضمانت صادرات در مازندران موافقت شد و تقاضا داریم دستور اجرایی شدن این مصوبه ابلاغ شود.

مصوبه افتتاح شعبه صندوق ضمانت صادرات در مازندران اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا عشریه ظهر امروز در نشست مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران تشکل‌ها و فعالان اقتصادی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت: استفاده از صندوق ضمانت صادرات، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد و برگشت سرمایه از خارج را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها فعالان اقتصادی ما دغدغه برگشت منابع دارند، بیان داشت: پول بسیاری از سرمایه‌گذاران در این کشورها باقی مانده و برگشت آن هم امیدوارکننده نیست.

عشریه تصریح کرد: سال گذشته با افتتاح شعبه صندوق ضمانت صادرات در مازندران موافقت شد و تقاضا داریم دستور اجرایی شدن این مصوبه ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه در گذشته پیمان‌سپاری را برای تجار در نظر می‌گرفتند که قانون‌گریزی را در کشور رواج می داد، افزود: در دولت جدید، این مسائل رفع شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ماه امسال صادرات از گمرکات استان از مرز 2 میلیون تن گذشت، افزود: نسبت به سال گذشته در صادرات رشد 12 درصد وزنی و 40 درصد ارزشی داشتیم.

وی با بیان اینکه شاهد این هستیم که بخش‌نامه‌های دست و پا گیر و مانع توسعه صادرات، توسط دولت جدید در حال برداشته شدن است، گفت: صادرکنندگان ما درگیر مشکلات عدیده بانکی هستند و دولت تدبیر و امید این مشکلات را رفع کند و توسعه اقتصادی را شاهد باشیم.

عشریه با اشاره به اینکه استاندار مازندران حمایت خوبی از بخش خصوصی دارد و معتقد است توسعه اقتصاد استان بر محور بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: استاندار مازندران از نزدیک با تجارت آشنا است و مشکلات این حوزه را می‌داند.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول