اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی قول گرفت

اشتغال 350 هزار نفر و صادرات 2 میلیارد دلاری صنایع غذایی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی از انجمن صنایع غذایی استان قول گرفت تا چهار سال آینده اشتغال 350 هزار نفر و صادرات 2 میلیارد دلاری این صنایع اتفاق بیفتد.

اشتغال 350 هزار نفر و صادرات 2 میلیارد دلاری صنایع  غذایی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش هم‌اندیشی صنایع غذایی استان اظهار کرد: در صورت محقق شدن این چشم‌انداز حرکتی نوین در عرصه صنایع غذای کشور اتفاق می‌افتد که قابل صدور به تمام کشور و حتی عرصه‌های جهانی است.

وی تاکید کرد: این چشم‌انداز باید توسط سایر انجمن‌های تولید و صنعتی استان ترسیم شود تا به هدف اشاره شده نائل شویم.

جبارزاده با اشاره به وابستگی که در اقتصاد کشور به نفت بوجود آمده است، گفت: دولت نگاهی به چاه‌های نفت ندارد و تلاش می‌کند تا اقتصاد کشور را از تک محصولی و وابستگی به نفت خارج کند.

وی سنتی اداره شدن به خصوص استانها را به شیوه سنتی مفیدتر دانست و گفت: اگر ما همانند 150 سال قبل استان‌ها را اداره می‌کردیم نه تنها دولت مجبور به تزریق بودجه به استان‌ها نبود بلکه این استان‌ها بودند که دولت را در تامین بودجه یاری می‌کردند.

نماینده ارشد قوه مجریه در آذربایجان شرقی با برشمردن ظرفیت‌های موجود استان گفت: صادرات در 54 گروه کالایی به 35 کشور جهان تنها از 13.5 درصد ظرفیت‌های استان به تعداد کشور محصول استفاده می‌شود.

وی گفت: آذربایجان شرقی یک هزار و 355 ترکیب کشور محصول برای صادرات ظرفیت دارد و از 300 ترکیب اولویت قراردار صرفا از 40 ترکیب بهره گرفته شده و 260 ترکیب به حال خود رها شده‌اند.

انتهای پیام/60001/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول