اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین مطرح کرد

مشکلات شدید اعتباری در ساخت مدارس قزوین

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با بیان اینکه این اداره کل در حال حاضر با مشکلات عدیده مالی مواجه است، گفت: سال 93 نیز اگر امور به همین منوال باشد، از 65 طرح سال آینده هیچ یک را نمی‌توانیم آغاز کنیم.

مشکلات شدید اعتباری در ساخت مدارس قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدجواد حیدری ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این اداره کل در ساخت فضاهای آموزشی در استان در دو حوزه شامل زمین و اعتبارات دچار مشکل است.

وی در خصوص مشکل زمین بیان کرد: در شهرک مهرگان 22 هزار نفر جمعیت ساکن است که با تکمیل آن در آینده به 50 هزار نفر می‌رسد و نیازمند 55 فضای آموزشی است که هم‌اکنون ساخت 18 فضای آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین اضافه کرد: همچنین در سه منطقه از شهر قزوین شامل؛ پونک، شهرک ولایت و سورتک هیچ مدرسه دولتی وجود ندارد و دانش‌آموزان این مناطق یا از مدارس مناطق مجاور استفاده می‌کنند یا به سمت مرکز شهر حرکت می‌کنند که خود ترافیک و عوارض متعدد ناشی از آن از جمله آلودگی هوا را در پی دارد و از سوی دیگر ممکن در سال‌های آینده با افزایش جمعیت دانش‌آموزی تعداد مدارس موجود در مرکز شهر هم پاسخگو نباشد.

حیدری با بیان اینکه جمعیت این مناطق حتی از شهرک مهرگان نیز بیشتر است، ادامه داد: در حال حاضر سه خیر در استان قصد ساخت مدرسه را دارند که برای این کار زمین مناسب نداریم و بهتر است شهرداری و معاونت عمرانی استانداری سهم آموزش و پرورش را در زمینه ساخت فضاهای آموزشی در نظر بگیرند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با بیان اینکه در دیگر مناطق استان غیر از تاکستان مشکلی در خصوص زمین وجود ندارد، مشکل دیگر این اداره کل را نبود اعتبارات عنوان کرد.

وی یادآور شد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس همیشه سعی دارد در آغاز سال تحصیلی، دهه مبارک فجر یا هفته گرامیداشت مقام معلم مدارسی را به بهره‌برداری برساند که در سال جاری برای این کار با مشکلات عدیده مالی رو‌به‌‌‌‌‌‌‌‌‌رو بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با بیان اینکه دو باب مدرسه در شینقر با 600 میلیون تومان بدهی به پیمانکار در دهه مبارک فجر افتتاح شد، اضافه کرد: در حال حاضر شرایط ویژه‌ای داریم و همچنان به بدهی‌ها افزوده می‌شود که هزینه انرژی، سود بانکی و به‌روز آوری هزینه‌ها به مشکلات مالی اضافه می‌کند.

حیدری با بیان اینکه این اداره کل از دو ماه و نیم پیش تاکنون هیچ‌گونه اعتبار عمرانی دریافت نکرده است، یادآور شد: سال 93 نیز اگر امور به همین منوال باشد، از 65 طرح سال آینده هیچ یک را نمی‌توانیم آغاز کنیم و به همین دلیل از استانداری درخواست می‌شود دست کم تا پایان سال اعتباراتی را در اختیار این نهاد قرار دهد.

در این نشست که داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی قزوین نیز حضور داشتند، به بیان نظرات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های گرامیداشت هفته مقام معلم پرداختند.

انتهای پیام/77011/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول