اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

جشن نیکوکاری در مدارس قزوین برپا شد

مدیرکل کمیته امداد قزوین امروز از برپایی جشن نیکوکاری در مدارس این استان خبر داد.

جشن نیکوکاری در مدارس قزوین برپا شد

هدایت‌الله صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه بیست و چهارمین جشن ملی نیکوکاری در چهاردهم اسفندماه امسال در مدارس استان برگزار شده است، اظهار کرد: این جشن با شعار توانمندسازی خانواده‌ها با حضور پور نشاط نیکوکاران برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری امروز فقط در مراکز آموزش عالی و مدارس استان قزوین در مقاطع تحصیلی مختلف برگزار می‌شود، افزود: به همین دلیل پایگاه‌هایی همانند سال‌های گذشته در این مکان آموزشی برپا شده تا کمک‌های دانش‌آموزان را جمع‌آوری کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین اظهار کرد: دانش‌آموزان هر مدرسه تلاش کنند تا کمک‌های خود را به صورت نقدی به پایگاه‌های یاد شده اهدا کنند تا این کمک‌ها در سریع‌ترین زمان و بلافاصله به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شود.

صفری ادامه داد: تحقق این مهم همچنین می‌تواند کمک کند تا دانش‌آموزان نیازمند با توجه به نیازهای اساسی و به سلیقه خود کالای شب عید را خریداری کنند.

این مسئول یادآور شد: جشن نیکوکاری از آغاز تا پایان ساعت تحصیلی دانش‌آموزان در مدارس برپا می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند در این ساعات هدایای خود را به این پایگاه‌ها اهدا کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین عنوان کرد: بعد از پایان این جشن با مدیریت مدیر، انجمن اولیا و مربیان و نماینده کمیته امداد امام خمینی در هر مدرسه کمک‌های اهدایی شده به دانش‌آموزان نیازمند اهدا می‌شود.

اهدای کمک‌ها به دانش‌آموزان نیازمند در کوتاه‌ترین زمان

صفری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان نیازمند هر مدرسه از قبل توسط مسئولان مربوطه شناسایی شده است، ادامه داد: به همین دلیل کمک‌های اهدایی به پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در کوتاه‌ترین زمان با حفظ کرامت انسانی به آنان توزیع می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در برخی از مدارس استان قزوین مانند غیرانتفاعی که هیچ نیازمندی در آن وجود ندارد، عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم شده تا کمک‌های اهدایی دانش‌آموزان این مدارس به مدارسی که در آن نیازمندان بیشتری وجود دارد، اهدا شود.

ترویج فرهنگ نیکوکاری در مدارس قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین ترویج فرهنگ احسان، همدلی، نوع‌دوستی، نیکوکاری و همبستگی بین دانش‌آموزان را از جمله اهداف برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس این استان عنوان کرد و گفت: برپایی چنین جشن‌هایی می‌تواند محبت و مهربانی در بین این قشر مهم از جامعه را به نحو مطلوبی نهادینه کند.

صفری با بیان اینکه کمک کردن به نیازمندان از سنت‌های با ارزش در احکام اسلامی است، اظهار کرد: احیای این سنت می‌تواند برکات بی‌شماری از خیر و نیکی برای جامعه داشته باشد که براین اساس باید با اجرای برنامه‌های مختلف آن را بیشتر در جامعه احیا کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه پنجشنبه پانزدهم اسفندماه جشن نیکوکاری در معابر اصلی شهرها و روستاها برگزار می‌شود، ادامه داد: در این روز پایگاه‌های کمک‌های مردمی مستقر شده کمک‌های مردمی نقدی و غیرنقدی نیکوکاران را جمع‌آوری می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ استان قزوین با بیان اینکه جمعه شانزدهم اسفندماه جشن نیکوکاری در مصلاهای نماز جمعه استان قزوین برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: نیکوکاران در این روز می‌توانند کمک‌های خود را به پایگاه‌های مستقر شده در این مکان‌ها اهدا کنند.

انتهای پیام/77009/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول