اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت:

مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تاثیری در افزایش قیمت‌ها ندارد

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تاثیر چندانی در افزایش قیمت‌ها نخواهد داشت و شیب افزایش قیمت‌ها ملایم است.

مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تاثیری در افزایش قیمت‌ها ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی یزدانی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تشکر از زحمات رئیس سابق این سازمان اظهار کرد: مدیر جدید باید بتواند با همکاری و همفکر همه فعالان عرصه اقتصاد در این استان زمینه رشد و شکوفایی بیشتر اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری را فراهم کند.

وی با بیان اینکه مدیران دولت تدبیر و امید باید پنج پارامتر برای گرفتن سمت مدیریت را داشته باشند، افزود: سلامت فرد، مقبولیت عامه، همراهی با سیاست‌های دولت، تعامل با سایر قوا و توانایی جلب مشارکت بیشتر مردم و واگذاری امور به دست آن‌ها از جمله این پارامترها است.

یزدانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید فقط قانون را اجرا خواهد کرد، اذعان داشت: این دولت هیچ‌گاه قصد ندارد از خط قرمز عبور کند و قانون را دور بزند، با مردم صادق و با تدبیر و تامل امور را پیش خواهد برد.

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکید دولت تدبیر و امید تعامل سازنده با مجلس است تا در نهایت منفعت این تعامل و همفکری نصیب مردم ولایتمدار کشور عزیزمان  شود و تمامی مدیران دولت تدبیر و امید باید در این مسیر حرکت کنند.

وی با تاکید بر حضور گسترده‌تر مردم در عرصه اقتصاد تصریح کرد: مردم، انجمن‌ها و تشکل‌ها باید در کنار دولت و با تعامل و همفکری بیشتر زمینه شکوفایی بیش‌تر اقتصاد کشور را فراهم کنند.

یزدانی بر ضرورت نظارت مجلس و مردم بر کار دولت تاکید کرد و اذعان داشت: اگر این نظارت‌ها نباشند ما شاهد فساد‌های مالی 3 هزار میلیاردی، یک هزار میلیاردی و امثال این‌ها خواهیم بود.

این مسئول از وجود 52 هزار بافنده در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: تنها صنعتی که از صنایع دستی جدا شده و در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت باقی مانده فرش است.

وی ادامه داد: این امر بیشتر بخاطر تاثیر بسزایی که فرش در صادرات غیر نفتی دارد بوده و دلیل دیگر آن نیز می‌تواند توجه بیشتر به دیگر صنایع دستی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در نهایت رشد و شکوفایی بیشتر این صنایع دستی باشد.

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از یک نوع تفکیک وظایف در برنامه کاری سال آینده دولت تدبیر و امید خبر داد و اذعان داشت: انتزاع بخش کشاورزی، غله و صنایع تبدیلی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی از جمله برنامه‌های این دولت است.

وی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از اردیبهشت سال آینده خبر داد و بیان داشت: مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تاثیر چندانی در افزایش قیمت‌ها نخواهد داشت و شیب افزایش قیمت‌ها ملایم است به نحوی که هم قانون اجرا شود و هم فشاری بر مردم وارد نشود.

یزدانی توجه به 24 بند سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری را از دیگر برنامه‌های در دستور کار دولت تدبیر و امید در سال 93 عنوان کرد و گفت: همه مسئولان باید در عملی کردن این سیاست‌ها گام بردارند.

وی در ادامه از وجود یک درصد از واحدهای صنفی کشور در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: از 29 هزار واحد صنفی در این استان 25 هزار دارای پروانه و 5 هزار دیگر این واحدها فاقد پروانه هستند.

انتهای پیام/68002/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول