اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

12 هزار میلیارد تومان کسری فاز اول هدفمندی یارانه‌ها/امیدواریم ارز تک نرخی شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: فاز اول هدفمندی یارانه‌ها با 12 هزار میلیارد تومان کسری مواجه بود که قرار شد در دور دوم این کسری برطرف شود.

12 هزار میلیارد تومان کسری فاز اول هدفمندی یارانه‌ها/امیدواریم ارز تک نرخی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پدرام سلطانی امشب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: با توجه به شعارهای رئیس جمهور برای بهبود فضای کسب و کار ارتباط خوبی میان اتاق بازرگانی و مدیران ارشد استانی و کشوری ایجاد شده است شورای گفت‌وگو نیز با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارتباط خوبی با تمام سطوح دولت وجود دارد رایزنی‌های خوبی با دولت انجام گرفته و دولت تمام تلاش خود را انجام می‌دهد اما وضعیت اقتصادی کشور با مشکلاتی روبه‌رو است که وضعیت را به بدترین وضع اقتصادی در چند سال اخیر رسانده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده وضع اقتصاد کشور بهتر شود و شاه بیت آن توافق ژنو است که امیدواریم به اقتصاد کمک کند البته بحران پیش‌روی اقتصاد بحران اشتغال است و تنها راه برطرف کردن آن استفاده از سرمایه‌گذاری مختلف می‌باشد.

سلطانی در ارتباط با نرخ ارز نیز اذعان داشت: امیدواریم نرخ ارز تک نرخی شود؛ البته حباب موجود در نرخ ارز تخلیه شده و وضعیت کمی بهتر از قبل است و امیدواریم نرخ ارز اصلاح شود. البته نباید رقابت‌پذیری با تثبیت نرخ ارز به خطر بیفتد و در همین زمینه در حال انعقاد قراردادی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر برنامه‌های حمایتی اتاق برای پرداخت تسهیلات بانکی به صنعتگران، متذکر شد: در حال حاضر تأمین مالی یکی از مشکلات اصلی ما است و متأسفانه با اقداماتی که در چند سال اخیر انجام شد بانک مرکزی استقلال خود را از دست داد و همین موضوع بر مشکلات دامن  زد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: متأسفانه بانک‌ها با افراط و تفریط با صنعتگران برخورد می‌کنند که انتظار ما این است که بانک مرکزی دوباره بتواند استقلال خود را پیدا کرده و به صنعت و تولید کمک بیشتری داشته باشد.

سلطانی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در مورد تمهیدات شکل گرفته و تدابیر اندیشیده شده برای آغاز دور دوم هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص سهم صنعت به این بخش ابراز کرد: متأسفانه در فاز اول به خاطر نگاه‌های نادرست مشکلاتی وجود داشت که امیدواریم وضع بهبود یابد.

وی اضافه کرد: آنچه در دور دوم هدفمندی یارانه‌ها جبران کسری دور اول اهمیت دارد، چراکه منابع دور اول هدفمندی یارانه‌ها 30 هزار میلیارد تومان بود، اما 42 هزار میلیارد تومان خرج شد؛ یعنی 12 هزار میلیارد تومان کسری فاز اول هدفمندی یارانه‌ها بود که قرار شد در دور دوم این کسری برطرف شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ابراز داشت: در دور دوم هدفمندی باید بار افزایش قیمت‌ها بر روی حامل‌های نهایی انرژی باشد و هزینه‌‌های اضافی بر تولید وارد نشود در غیر این صورت تولید با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد که باعث مشکلات زیادی می شود.

در ادامه این نشست، حسین سیستانی، معاون منابع انسانی استاندار اصفهان بیان داشت: دولت برای اجرای دور دوم هدفمندی یارانه‌ها عزم جدی دارد و این طرح در فصل بهار اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ستادی جهت اجرای دور دوم هدفمندی یارانه‌ها در استان تشکیل شده که قرار است پیگیر مسائل دور دوم هدفمندی باشد اما باید از تمام اصحاب رسانه‌ در این امر کمک بگیریم تا با ما در این کار مساعدت کنند و به دور از نگاه‌های سیاسی و جناحی یک آمادگی در سطح جامعه ایجاد کنند تا به نقاط مورد نظر دست یابیم.

انتهای پیام/63028/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول