اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آبفای آبیک:

استفاده بهینه آب از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبیک استفاده بهینه از آب را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و خواستار صرفه‌جویی مردم این شهرستان در مصرف آب شد.

استفاده بهینه آب از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

مهدی حسین‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی صرفه‌جویی و استفاده بهینه از این ماده حیاتی یعنی آب است.

وی با نگاهی به اهمیت موضوع آب در قرآن کریم، افزود: خداوند متعال در سورۀ مبارکه واقعه آیات 68، 69 و 70 به تفکر در خصوص آب دعوت می‌کند و آیه‌ای که در آن می‌فرماید؛ آیا به آب (گوارا) چیزی که می‌نوشید؛ نگریسته‌اید؟ آیا شما آن را از ابر باران دار نازل کرده‌اید؟ یا ما نازل کننده‌ایم؟ اگر می‌خواستیم آن را تلخ و شور می‌کردیم. پس، چرا شکر نمی‌کنید؟، نمونه‌ای از این آیات است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبیک بیان کرد: این آیات انسان را متوجه این نکته می‌کند که اگر خدا می‌خواست به املاح محلول در آب نیز اجازه می‌داد همراه ذرات آب تبخیر شوند و دوش به دوش آنها به آسمان صعود کنند تا ابرهای شور و تلخ تشکیل داده، قطره بارانی همانند آب دریا درست شود و شور و تلخ فرو ریزند.

حسین‌خانی اضافه کرد: اما خداوند متعال این اجازه را نداده است و نه تنها املاح بلکه میکروب‌های مضر هم اجازه نیافته‌اند که همراه بخار آب به آسمان صعود کنند و قطرات باران را آلوده کنند که این موضوع بسی جای شکرگزاری و تلاش برای استفاده بهینه از این نعمت و موهبت خدادادی دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبیک ادامه داد: همچنین خداوند متعال در آیه سی‌ام از سوره مبارکه ملک می‌فرماید؛ «بگو به من خبر دهید اگر آب‌های سرزمین شما در زمین فرو رود، چه کسی می‌تواند آب جاری و گوارا را در دسترس شما قرار دهد» و از همین رو باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرد؛ چرا که درست مصرف کردن نعمت‌های الهی نوعی شکرگزاری است.

وی با یادآوری کاهش کمی و کیفی منابع آبی در سراسر دنیا از جمله ایران به دلیل برداشت‌های بی‌رویه و تغییرات اقلیمی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط و تأکیدات خداوند متعال در قرآن کریم و آموزه‌های دینی، همه افراد باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرد تا مورد عذاب خداوند قرار نگیرند که همانا فرمودند که اگر قدر این نعمت را ندانید ما آن را شور و تلخ می‌گردانیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبیک اضافه کرد: در زمینه فرهنگسازی در بین مردم و اطلاع‌رسانی به آنان در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب اقدامات گوناگونی در طول سال در این شهرستان به اجرا در می‌آید که پاسخگویی به پرسش‌های مردم در این زمینه و توزیع اطلاعیه‌هایی با مضمون صرفه‌جویی بخشی از این اقدامات است.

انتهای پیام/77011/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول