اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

رفع کم‌آبی در قزوین نیازمند اقدام فوری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رفع مشکل کمبود آب در قزوین امکانپذیر است اما موفقیت آن در صورتی است که از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی و اقدام فوری انجام شود.

رفع کم‌آبی در قزوین نیازمند اقدام فوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا صفری عصر امروز در نشست هم‌اندیشی انگور که در سالن اجتماعات شهدای سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار کرد:  داشتن چاه‌های غیرمجاز و استفاده نادرست از چاه‌های مجاز تضییع حق دیگران است و چنانچه وضعیت برداشت آب از منابع به همین صورت ادامه یابد، در کمتر از 10 سال آینده نمی‌توان روی آب دشت قزوین حساب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد: رفع این مشکل امکانپذیر است اما موفقیت آن در صورتی است که از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی و اقدام فوری انجام شود.

وی یادآور شد: تمام کشاورزان باید عضو یک تعاونی فراگیر شوند تا مصرف آب بر اساس یک روال صحیح صورت گیرد؛ ضمن اینکه دانش آب و استفاده بهینه از آن باید در بین کشاورزان نهادینه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با تاکید بر اینکه کشاورزان نیز باید به سمتی هدایت شوند که خودشان از آب به درستی استفاده کنند، تصریح کرد: همچنین باید برای کاهش مصرف آب در برنامه کوتاه مدت تلاش کرد چراکه به سرعت در حال از دست دادن منابع آبی هستیم.

صفری عنوان کرد: هم‌اکنون ارزآوری کشمش افزون بر 300 میلیون دلار است و حتی می‌تواند به راحتی به بیش از یک میلیارد دلار برسد و این در حالی صورت گرفته که کاملا خودجوش و مردمی فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین به تصویب راه‌اندازی باغ‌موزه انگور ایران، ایجاد مدرسه انگور و داربستی کردن انگور در زمینه فعالیت‌های حوزه مدیریتی خود در راستای حمایت از تولید این محصول اشاره و عنوان کرد: اتفاق تولید و دانش داخل و ارزآوری در راستای اقتصاد مقاومتی از مواردی است که در صورت توجه بیشتر به این موضوع محقق می‌شود.

در این برنامه عبدالملکی جانشین سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی و داوود محمدی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مهدی طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج)، حمیدرضا الله‌بداشتی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین و جمعی از فعالان این حوزه حضور داشتند. 

انتهای پیام/77011/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول