اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

احداث مجتمع بازیافت محمدآباد قزوین ضروری بود

استاندار قزوین گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت محل دفن زباله لیا احداث مجتمع محمدآباد برای استان امری ضروری و اجتناب ناپذیر بود.

احداث مجتمع بازیافت محمدآباد قزوین ضروری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مرتضی روزبه استاندار قزوین امشب به همراه فرماندار، شهردار و جمعی از مدیران ارشد استانی از سایت دفن زباله لیا و مجتمع بازیافت، پردازش و دفن مهندسی بهداشتی محمدآباد بازدید کرد و از نزدیک با چگونگی دفن زباله‌ها و تفکیک اقلام خشک و قابل بازیافت آشنا شد.

در این بازدید استاندار قزوین ضمن تشکر از اقدامات مهم و موثری که شهرداری در این خصوص صورت داده بر ساماندهی و دفن مناسب زباله‌های استان تأکید کرد.

وی بیان داشت: با توجه به تکمیل ظرفیت محل دفن زباله لیا احداث مجتمع محمدآباد برای استان امری ضروری و اجتناب ناپذیر بود که این امر با تلاش و همت شهردار و عوامل پرتلاش شهرداری قزوین محقق شده است.

در ادامه این بازدید مسعود نصرتی شهردار قزوین از مراحل احداث مجتمع سخن گفت و خاطرنشان کرد: این مجتمع در 28 کیلومتری قزوین واقع و در زمینی به وسعت 110 هکتار احداث شده است که روزانه پذیرای 500 تن زباله است.

وی ادامه داد: این مجتمع دارای دو خط مجزا جهت جداسازی پسماند خشک از تر است.

شهردار قزوین در ادامه سخنانش به واحد تولید کود اشاره کرد و گفت: در این مجتمع در حال حاضر با روش بیو مکانیکال و هوادهی مواد آلی جدا شده در واحد پردازش بعد از شش ماه به کود تبدیل می‌شود، مواد ریجکتی (غیر قابل بازیافت) نیز در لندفیل دفن بهداشتی می‌شوند.

در ادامه مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین نیز ضمن اشاره به اینکه زباله‌های شهر از ابتدای سال 92 دیگر به لیا منتقل نمی‌شود اظهار داشت: محل دفن لیا با توجه به اینکه از سال 64 عملیات دفن زباله در آن اتفاق افتاده دیگر ظرفیت پذیرش زباله را ندارد.

وی افزود: این سایت اکنون به مرحله استحصال گاز رسیده، اقداماتی نیز در این خصوص صورت گرفته و پیش‌بینی شده تا 15 سال بتوان از گاز حاصل از زباله‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/2667/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول