اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد مازندران خبر داد

رشد 30 درصدی صدور سند مالکیت در مازندران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از رشد 30 درصدی صدور سند مالکیت این استان در 11 ماه گذشته خبر داد.

رشد 30 درصدی صدور سند مالکیت در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران، ولی عبدی کمیشانی گفت: در 11 ماه گذشته 126 هزار و 992 جلد سند مالکیت در استان صادر شد که از این تعداد 527 برگ سند برای املاک دولتی و 59 برگ سند برای املاک موقوفه بوده است.

وی افزود: در این مدت هزار و 772 برگ سند مالکیت برای مسکن مهر در استان صادر شده است.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران، صدور سند در 11 ماه گذشته نسبت به زمان مشابه سال قبل که 97 هزار و 965 برگ سند بوده، بیش از 30 درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: 27 هزار و 164 مورد ازدواج و پنج هزار و 811 مورد طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق استان و 888 هزار و 677 معامله و سند در دفاتر اسناد رسمی استان به ثبت رسیده است.

عبدی تعداد ثبت و تاسیس شرکت‌های تجاری، موسسات غیرتجاری و تعاونی‌ها را نیز در 11 ماه سال‌جاری سه هزار و 28 مورد اعلام کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران تصریح کرد: در حال حاضر عملیات ثبت شرکت‌ها در مرکز استان به صورت اینترنتی انجام می‌شود و به مرور در شهرستان‌های استان نیز ثبت شرکت‌ها مکانیزه شده و به صورت اینترنتی باید انجام می‌شود.

عبدی کمیشانی ادامه داد: براساس برنامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آینده نزدیک ثبت شرکت به صورت متمرکز در مرکز استان صورت گرفته و واحدهای ثبتی به صورت پیشخوان عمل می‌کنند.

وی اظهار داشت: مجموع مساحت نقشه کاداستر تهیه شده شهری و غیرشهری در استان بیش از 770 هزار هکتار است و همچنین درآمد حاصله ثبت در این مدت بیش از 306 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای موجود و ارزیابی انجام شده توسط سازمان ثبت اسناد، استان مازندران از استان‌های برتر در ارائه خدمات ثبتی به مردم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2296/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول