اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک:

فرهنگ احسان و نیکوکاری در بستک نهادینه شده است

فرماندار بستک با بیان اینکه تلاش برای توسعه فرهنگ انفاق وظیفه عمومی است، گفت: فرهنگ احسان و نیکوکاری در این شهرستان نهادینه شده است.

فرهنگ احسان و نیکوکاری در بستک نهادینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده بعد از ظهر امروز به مناسبت روز احسان و نیکوکاری اظهار داشت: مردم نوع‌دوست و خیر شهرستان بستک همزمان با سراسر کشور و همگام و همراه با ملت ایران، هر سال در همایش بزرگ و ملی جشن نیکوکاری که در واقع تبلور حس نوع دوستی و مهرورزی آنهاست، خالصانه شرکت و بر تقویت پیوندها میان خود می افزایند.

وی افزود: تقسیم شادی‌ها در آغاز سال نو، امر خداپسندانه‌ای است که هر سال با مشارکت ادارات آموزش و پرورش، کمیته امداد و سایر نهادها به این شکل در کشور برپا می‌شود.

فرماندار بستک تصریح کرد: فلسفه اصلی ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری جلوگیری از گسترش فقر و آسیب رسیدن به اقشار ضعیف در جامعه است چرا که فقر از عوامل اصلی نابودی همه جوامع به شمار می‌آید.

مشتاق‌زاده افزود: فقر اقتصادی زمینه‌ساز فقر روانی، فرهنگی، اجتماعی و روحی در جامعه است که با گسترش آن سبب رشد کمبودها و نیز زیرپا گذاشته شدن ارزش‌های اخلاقی خواهد شد.

وی بیان داشت: توجه به دهک‌های پائین جامعه و تلاش برای رفع محرومیت و توانمند کردن آنها امری ضروری و ارزشمند است.

فرماندار شهرستان بستک گفت: مردم بستک در سال‌های اخیر حضور باشکوهی در روز احسان و نیکوکاری داشته‌اند و این از نشانه‌های متدین بودن مردم شهرستان است که آنها را زبانزد در انجام امور خیر کرده است.

مشتاق زاده افزود: دو پایگاه ثابت در شهر بستک و هشت پایگاه سیار در روستاهای شهرستان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن احسان و نیکوکاری دایر شده است.

وی تعداد افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بستک را 8 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: سال گذشته مردم نیکوکار بستک در هفته احسان و نیکوکاری 650 میلیون ریال به افراد بی‌بضاعت زیرپوشش این نهاد کمک کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال به 900 میلیون ریال برسد.

انتهای پیام/88006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول