اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

قطع جنگل‌های دیشموک و قلعه‌رئیسی پرهزینه‌تر از گازرسانی به این مناطق است

فرماندار کهگیلویه گفت: قطع جنگل‌های دیشموک و قلعه‌رئیسی پرهزینه‌تر از گازرسانی به این مناطق است.

قطع جنگل‌های دیشموک و قلعه‌رئیسی پرهزینه‌تر از گازرسانی به این مناطق است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ابراهیم جعفری ظهر امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مشکلات مردم منطقه قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: نبود گاز در این مناطق باعث قطع درختان و نابودی منابع طبیعی شده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به این‌که باید تخمین زد میزان درخت‌هایی که در بخش دیشموک و قلعه‌رئیسی قطع می‌شود چقدر بوده، گفت: باید با کار کارشناسی برآوردی از میزان درختان قطع شده و هزینه لازم برای گازرسانی به این مناطق صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: هزینه‌ای که برای کاشت درختان و نگهداری آن‌ها می‌شود چقدر بوده آن را کم کنیم سپس میزان هزینه گاز رسانی را تخمین بزنیم که از اهم سوالاتی مردم منطقه بوده و همواره از مسئولان انتظار دارند توجه‌ای به این مناطق داشته باشند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به این‌که دولت را باید کل ببینیم نه جزء؛ منابع طبیعی برآوردی کند که 50 هزار جمعیت در طول سال سوخت آن‌ها چقدر است و چه میزان درخت قطع می‌شود، بیان کرد: باید مشخص شود که منابع طبیعی چه هزینه‌هایی بابت کاشت و نگهداری درختان صرف می‌کند.

جعفری با تاکید بر این‌که نباید صعب‌العبور بودن مناطق را بهانه‌ای برای بی‌توجهی و عدم خدمات‌رسانی به مناطق بدانیم، گفت: هیچ کاری نشد ندارد و با تلاش و کوشش می‌توان آن را بررسی و نسبت به رفع مشکلات مناطق دیشموک و قلعه‌رئیسی اقدام کرد.

وی در ادامه اشاره‌ای به سخنان معاون عمرانی استاندار مبنی بر این‌که چطور 800 کیلومتر گازرسانی به خراسان رضوی به خراسان جنوبی امکان‌پذیر بود اما وقتی به قلعه‌رئیسی و دیشموک می‌رسد قابل اجرا نیست، گفت: اگر بخواهیم می‌شود کار کرد.

فرماندار کهگیلویه ضمن وجود مشکلات در قلعه‌رئیسی و دیشموک اذعان کرد: فرمانده سپاه فتح بیان کردند که با انجام کار کارشناسی مناطق می‌توان با هزینه کمتر آن را به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار کرد تا عملیات گازرسانی مناطق را انجام دهند.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول