اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بیان نظرات تخصصی کارشناسان

دوره آموزش بین‏المللی نفت و گاز در شاهرود پایان یافت

دوره آموزش بین‏المللی نفت و گاز در شاهرود با بیان نظرات تخصصی کارشناسان پایان یافت.

دوره آموزش بین‏المللی نفت و گاز در شاهرود پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان سمنان، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان امروز گفت: در پنج روز برگزاری دوره تخصصی بین‏المللی Nebosh     International oil & Gas  به میزبانی این شرکت، 11 نفر از فراگیران از شرکت‏ها و واحدهای مختلف صنعت نفت کشور با ساختار انواع گازها، ریسک‏ها و سطوح مختلف آنها و نیز شرایط اضطراری در واحدها و مناطق پرخطر آشنا و چگونگی کنترل فرایند، اقدامات ایمنی در زمان تغییر شیفت‏های کاری مدیریت ایمنی فرایند جلوگیری از حوادث و مدیریت شرایط اضطراری را فرا گرفتند.

علی‏رضا جراحی افزود: نخستین دوره آموزشی تخصصی بین‏المللی Nebosh International oil & Gas در حالی به پایان رسید که فراگیرانی از شرکت‏ها و واحدهای مختلف صنعت نفت کشورمان تجربیات خود را با استاد دوره به اشتراک گذاشتند.

وی تصریح کرد: شرکت‏کنندگان با انواع اشکالات در سیستم شامل ایرادات در مواد و تجهیزات، چگونگی ایجاد خوردگی و انواع خوردگی‏ها، انواع تست‏های غیرمخرب، عیوب جوش و نیز انواع سیستم‏های تخلیه شامل بلودان‏ها، مشعل‏ها، دیرین‏ها و انواع مخازن جمع‏آوری هیدروکربورها شامل انواع تانک‏ها، مخازن کروی و همچنین انواع گازها در صنایع نفت و گاز، انواع آتش، روش‏های اطفای حریق و جدیدترین سیستم‏های ایمنی موجود در صنایع نفت و گاز کشورهای پیشرفته آشنا شدند و آنها را مورد بررسی قرار دادند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با موفق خواندن اجرای این دوره بین‏المللی افزود: خطرات ناشی از نوع فرایند به کار رفته در صنایع نفت و گاز، وزارت نفت را بر آن داشت تا با برگزاری دوره آموزشی بین‏المللی Nebosh International oil & Gas  و استفاده از تجارب به‏روز کشورهای پیشرفته ضمن برقراری امکان آشنایی کارشناسان صنعت نفت و گاز با انواع حوادث ایجاد شده در سکوهای نفتی و پالایشگاه‏های نفت وگاز دنیا، چگونگی تقسیم‏بندی مناطق عملیاتی و تشخیص مناطق پرخطر را فراگیرد.

جراحی بیان کرد: مکانیزم عملکرد آشکارسازها، سیستم‏های اطفای حریق بر پایه آب، سیستم‏های اطفای حریق بر پایه مواد شیمیایی و طرح واکنش در شرایط اضطراری شامل انواع آلارم‏ها، راه‏های ورودی و خروجی، مسئولیت‏های افراد و چگونگی سازماندهی گروه‏های مختلف عمل‏کننده و انواع مانورها را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: تربیت کارشناسان صنایع عظیم نفت و گاز در زمینه‏های مختلف و به خصوص مباحث HSE می‏تواند علاوه بر جلوگیری از حوادث به کاهش تعداد و شدت خطرات و حوادث منجر شده و علاوه بر آن، ضمن پایداری تولید محصولات راهبردی این صنعت، به سلامت کارکنان و افزایش تولیدات ملی نیز منجر شود.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول