اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن ایران:

تحقق اقتصاد مقاومتی وابسته به تولید است

رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: اگر ریشه تولید و صنعت مورد حمایت قرار نگیرد، تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، محقق نخواهد شد.

تحقق اقتصاد مقاومتی وابسته به تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عبدالوهاب سهل‌آبادی، ظهر امروز در گردهمایی رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور به میزبانی یزد اظهار داشت: پایه اقتصاد مقاومتی تولید است و اگر ریشه و پایه تولید ضعیف شود و مورد حمایت قرار نگیرد به اقتصاد مقاومتی نیز دست نخواهیم یافت.

وی تصریح کرد: همه ما به این کشور تعلق داریم و یکی از افتخارات ما این است که برای کشور ایران اسلامی فعالیت می‌کنیم و این فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی امروز بیش از هر زمان دیگری دیده می‌شود.

سهل آبادی با اشاره به موفقیت‌های صنعتی و تلاش و تکاپوی صاحبان صنایع، به تشریح برخی مشکلات و کاستی‌های این حوزه پرداخت و از ایجاد برخی شرایط سخت برای صنایع انتقاد کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران، عمده‌ترین چالش پیش‌روی صنایع کشور را مشکلات بانکی دانست و تاکید کرد: درصد بالای سود پرداختی برای سپرده‌ها از یک سو و سود دریافتی در قبال تسهیلات از سوی دیگر و ناهمخوانی این دو با یکدیگر، وضعیت نگران کننده‌ای برای صنایع در سراسر کشور رقم زده است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: خروجی سیاست‌های نادرست بانکی از یک سو و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های گوناگون از سوی دیگر موجب شده تا کشور در این زمینه دچار مشکلات متعددی باشد.

بیست و یکمین اجلاس روسا و دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور امروز به میزبانی یزد در پارک علم و فناوری برگزار شد.

این نشست فردا نیز برگزار خواهد شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت به احتمال زیاد فردا مهمان این اجلاس خواهد بود.

انتهای پیام/2464/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول