اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رفع محرومیت در جامعه است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در راستای برقراری عدالت اجتماعی، رفع فقر و محرومیت در جامعه است.

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رفع محرومیت در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار با کارکنان و مدیران کمیته امداد امام خمینی که به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد به فرمان امام خمینی(ره) در بیت امام خمینی خرم‌آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد: ثروتمندان تحت هر شرایطی زندگی خودشان را در جامعه و حتی در صورت وجود تحریم‌ها پیش می‌برند. به همین منظور اقتصاد مقاومتی در جهت حمایت از قشر آسیب‌پذیرتر جامعه است. زیرا این قشر دچار بحران و مشکل هستند.

وی افزود: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باید برای رفع محرومیت و دستگیری از افراد ناتوان به عنوان یک اصل پذیرفته شود.

میرعمادی یادآور شد: واقعیتی که امروز در جامعه وجود دارد این است که افراد فقیر و نیازمندی هستند که باید حمایت شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: آمارهایی که از افراد زیر پوشش کمیته امداد بیان می‌شود گویای این است که ما باید به حمایت از این محرومان توجه بیشتری داشته باشیم و این امر را به عنوان یک اصل در برنامه خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: محرومان به گردن همه ما حق دارند. این در حالی است که در قانون اساسی نیز مسئله رسیدگی به محرومان به عنوان یک وظیفه حکومتی بیان شده است.

*کمیته امداد یک نهاد الهی و مردمی است

میرعمادی تصریح کرد: کمیته امداد یک نهاد الهی و مردمی است. الهی بودن به خاطر اینکه در راستای اهداف، رسالت پیامبران و ائمه اطهار به عنوان یک وظیفه و حق است و مردمی بودن به این دلیل که اسلام بهترین مدافع حقوق بشر است و بالاترین حقوق را برای محرومان و نیازمندان در نظر گرفته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان اذعان کرد: مهم‌ترین هدف در جامعه رفع فقر و برداشتن فاصله طبقاتی است.

*فقرا و محرومان در آمریکا جایگاهی ندارند

میرعمادی با اشاره به اینکه آمریکا حق ندارد ادعای حقوق بشر کند زیرا در این کشور طبقه محروم و فقیر جایگاهی ندارند، یادآور شد: در تفکر استکباری نیازمندان و فقرا حق و حقوقی ندارند و تمام حق و حقوق برای پولدارها و ثروتمندان است.

وی گفت: اسلام به انسان ارزش داده و برای او کرامت ذاتی قائل شده است اما در غرب برای انسان هیچ کرامتی قائل نیستند.

*کمیته امداد باید بعد عاطفی را ترویج دهد

میرعمادی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام در حقیقت جنبه عاطفی، اخلاقی و تربیتی دارد که برای نگه داشتن بخش اعظمی از جامعه باید از این ابعاد در مسیر اسلام و دستگیری از افراد محروم بهره‌مند شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه جشن نیکوکاری بعد عاطفی کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: در این جشن مؤمنان در مهربانی، عطوفت و همدردی با هم شریک هستند زیرا ثواب این کار نیز به خودشان برمی‌گردد.

*رفع مشکل نیازمندان از نماز اول وقت ثواب بیشتری دارد

میرعمادی تصریح کرد: دوست‌داشتنی‌ترین اعمال در نزد خدا را کسانی انجام می‌دهند که قرض مسکینی را ادا و گرفتاری از کار مومنی را برطرف کنند.

وی گفت: هر قدر ما نسبت به مردم نافع‌تر باشیم ارزشمندتر هستیم.

میرعمادی یادآور شد: بخش مشارکت‌های مردمی کمیته امداد باید پررنگ‌تر و برجسته‌تر شود. زیرا عمده رویکرد این نهاد مشارکت‌های مردمی است.

وی افزود: انتظار ما این است که بیشتر مسئولان به ترویج فرهنگ دینی در بین مددجویان توجه کنند زیرا بالاترین فقر در جامعه فقر فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه مددجویان به علت فقری که دارند نسبت به مسائل دینی کم‌اطلاع هستند لذا مسئولان کمیته امداد باید افراد را با مسائلی از قبیل گناه کردن، نماز، محرم و نامحرم آشنا کنند.

میرعمادی گفت: در ایام نوروز شایسته است همدردی و هم‌نوعی بین مردم به خصوص مسئولان در جهت کمک به فقرا و نیازمندان ترویج داده شود.

انتهای پیام/85001/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول