اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان:

520 کانون فرهنگی هنری مساجد در هرمزگان فعال است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: در حال حاضر 520 کانون فرهنگی هنری، 126 کتابخانه مخزن دار، 120 کتابخانه باز، 24 کانون تخصصی و پنج خانه فرهنگ دیجیتال در مساجد استان هرمزگان فعالیت دارند.

520 کانون فرهنگی هنری مساجد در هرمزگان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام احمد پهلوانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 71 در قالب مصوبه شماره 302 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت داد تا ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را تاسیس کند.

وی احیاء کارکردهای واقعی مسجد و مرزبانی از حوزه اندیشه و عقاید دینی جوانان در برابر هجمه‌های فرهنگی را از جمله اهداف شکل گیری کانون‌های مساجد برشمرد و افزود: همزمان با تاسیس ستاد عالی در مرکز، دبیرخانه کانون‌های مساجد با هدف پیگیری ایجاد کانون و کتابخانه در جوار مساجد نیز در استان های سراسر کشور راه اندازی شد.

پهلوانی در ادامه با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد از مساجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری باشند، عنوان کرد: هم اینک بیش از 18 هزار کانون در مساجد کشور راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 520 کانون فرهنگی هنری، 126 کتابخانه مخزن دار، 120 کتابخانه باز، 24 کانون تخصصی و پنج خانه فرهنگ دیجیتال نیز در مساجد استان هرمزگان فعالیت دارند.

این مقام مسئول اظهار داشت: سهمیه امسال استان هرمزگان برای تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری، 62 باب کانون بود که این سهمیه تکمیل شده و هنوز مساجد زیادی در استان متقاضی تاسیس کانون هستند.

پهلوانی از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز نظامی و حتی جزایر لارک، هنگام و ابوموسی این استان خبر داد و گفت: در صورتی که زندان‌های استان نیز شرایط لازم برای تاسیس کانون را داشته باشند این آمادگی در دبیرخانه استان وجود دارد تا در این مراکز نیز کانون راه اندازی کند.

وی اولویت راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری را در مناطق روستایی دانست و افزود: از مجموع 520 کانون در استان، 320 کانون در مساجد روستایی فعالیت می کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، بیان کرد: طرح تلاوت نور(قرائت روزانه یک صفحه قرآن در بین الصلاتین) در بیش از یک‌هزار و 100 مسجد این استان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/88001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول