اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد کردستان:

همکاری کانون‌های مساجد کردستان در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان گفت: امسال کانون‌های فرهنگی مساجد این استان در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی با نهضت سوادآموزی کردستان همکاری کردند.

همکاری کانون‌های مساجد کردستان در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامل گلباغی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال آخرین سالی است که باید نهضت سوادآموزی در راستای ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در دوره سنی 10 تا 49 سال تلاش می‌کرد این ماموریت به کانون‌های مساجد استان واگذار شد.

وی ادامه داد: در راستای این ماموریت محوله کانون‌های فرهنگی مساجد استان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی تلاش‌ کردند و فعالیت خود را برای باسواد کردن رنج سنی 10 تا 49 سال انجام دادند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان خاطرنشان کرد: از دیگر ماموریت‌های محوله به کانون‌های مساجد استان در حوزه سلامت است که با همکاری علوم پزشکی و مراکز بهداشت استان از توانایی و تجربه فعالان کانون‌های مساجد در این زمینه استفاده و بهره کافی برده می‌شود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان یادآور شد: هم‌اکنون 120 مربی قرآن فعال در کانون‌های مساجد استان زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند و این مربیان موظف به آموزش 36 ساعت قرآن کریم در طول هفته هستند.

گلباغی، تفکیک برنامه‌ها برای بانوان و آقایان و همچنین در رده سنی نوجوان را از برنامه‌های کانون‌های مساجد برشمرد و متذکر شد: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در سال 93 ارتقا خواهد یافت.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات کانون‌های مساجد استان موازی کاری برخی ادارات از جمله آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و حج و اوقاف است که لازم است شورایی برای نظارت بر فعالیت‌های مشترک این ادارات تشکیل می‌شد.

وی، وجود فضا و امکانات کانون‌های مساجد استان کردستان برای ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی را ضروری دانست و متذکر شد: کمبود اعتبارات و امکانات لازم منجر به موازی کاری برخی ادارات شده است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان در پایان به راه‌اندازی کانون شعر و ادبیات کردی در شهرستان سنندج اشاره کرد و یادآور شد: این کانون نیز به منظور انجام فعالیت‌های ادبی در شهرستان سنندج فعال شده و هم‌اکنون مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/79007/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول