اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب کرمان:

15 هزار نفر عضو کانون‌های مساجد جنوب کرمان هستند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان گفت: 300 کانون مساجد در جنوب کرمان با بیش از 15 هزار نفر عضو فعال است.

15 هزار نفر عضو کانون‌های مساجد جنوب کرمان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام مسعود راوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مساجد به عنوان سد مستحکمی برای مقابله با شبیخون فرهنگی نقش مهمی دارند که دغدغه مقام معظم رهبری نیز است.

وی با بیان اینکه در جوار مساجد بیش از 18 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تجهیز این کانون‌ها یک نیاز واقعی در زمینه رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و برای مقابله با جنگ نرم است.

راوند با اشاره به نقش و جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزود: از صدر اسلام تاکنون شاهد ثمره مساجد هستیم که انقلاب اسلامی ما از جمله این موارد است، یکی از شاخص‌ترین و اثرگذارترین برنامه‌های مساجد برنامه‌های فرهنگی است که امروز حدود 20 هزار نفر زیر پوشش کانون‌های مساجد در راستای تعالی مجموعه فرهنگی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان 300 کانون فرهنگی هنری مساجد دارد که قبل از ایجاد دبیرخانه کانون‌های مساجد در منطقه این آمار 100 کانون بود، خاطرنشان کرد: بیش از 15 هزار نفر عضو این کانون‌ها هستند که 230 کانون روستایی و 70 کانون شهری هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب کرمان با اشاره به فعالیت 11 کانون تخصصی مساجد در منطقه ابراز داشت: این کانون‌ها شامل کانون نماز و قرآن، ایثار و شهادت، مهدویت، سمعی و بصری، همایش و اردوها، هنرهای نمایشی و کتابخانه‌ای هستند که دو کانون تخصصی آموزش و ورزش در سال جاری آغاز به کار کرده‌اند.

راوند با بیان اینکه دو خانه دیجیتال و خانه فرهنگ متعلق به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جنوب کرمان وجود دارد، عنوان کرد: 50 حلقه تربیتی چهره به چهره در راستای آموزش احکام، نماز، قرآن و ... فعالیت دارند و 600 مسجد در راستای اجرای طرح تفسیر و نور در مساجد زیر پوشش قرار دارند.

وی افزود: کانون فرهنگی و هنری مساجد ویژه مصلا در شهرستان کهنوج راه‌اندازی شده است و کانون دانشگاه در این شهرستان در حال راه‌اندازی است.

راوند با اشاره به همایش‌های برگزار شده در سال جاری توسط این کانون‌ها در جنوب کرمان اظهار داشت: همایش بصیرت، کریمه اهل بیت (ع)، همایش سیر مطالعاتی استاد شهید مطهری، طراز اسلامی و همایش تجلیل از فعالان و حامیان قرآنی در جنوب کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری طرح ریشه‌کنی بیسوادی با توجه به ظرفیت بالای مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری با همکاری نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی کتابداران ویژه کانون‌های مساجد جنوب کرمان برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان صریح کرد: دو مرحله تجهیزات کتابخانه‌ای در بین کانون‌های مساجد منطقه توزیع شده است و در سال جاری مجوز چهار کتابخانه مخزن‌دار به کانون‌های مساجد اهدا شده است.

راوند با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی طی دو مرحله برای کانون‌های تخصصی بیان داشت: برگزاری محفل انس با قرآن، شب خاطره، تشکیل ایستگاه انقلاب و ... از جمله برنامه‌های دهه فجر سال جاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان است.

به گزارش فارس در این نشست با اهدای بسته فرهنگی از خبرنگاران فعال عرصه فرهنگ جنوب کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام/80002/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول