اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی تأکید کرد

تلاش جهادی و اخلاق حرفه‌ای مهندسان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

جانشین سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی بر ضرورت تلاش جهادی و اخلاق حرفه‌ای مهندسان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

تلاش جهادی و اخلاق حرفه‌ای مهندسان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جوان‌میر عبدالملکی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی انگور که در سالن اجتماعات شهدای سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه بسیج دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن است و زمانی دفاع از کشور فیزیکی بود که مورد هجوم دشمنان و استکبار قرار داشتیم اما امروز آنچه به عنوان وظیفه ذاتی به ما محول شده است، تولید اقتصادی است.

جانشین سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی ادامه داد: این سازمان با ساختار نظام‌مند و وظایف ذاتی خود سیاست‌های دفاعی را در زمینه کشاورزی باید تعریف کند و بر حسب آنچه تعریف شده و اعضای آن که با مدیریت متمرکز سازماندهی شده است برای خود این گونه تعریف کرده‌ایم که در حوزه اقتصاد در راستای سیاست راهبردی بسیج، توسعه و ترویج شبکه بسیج و کارآمدی ساختار درونی این نهاد مؤثر واقع شویم.

عبدالملکی اضافه کرد: از جمله شاخص‌های فرهنگ و تفکر بسیج تقویت ایثار و فداکاری، تلاش جهادی و اخلاق حرفه‌ای در حوزه وظیفه، تقویت خودباوری در میان مهندسان است.

جانشین سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی عنوان کرد: تقویت بینش‌ دینی و اسلامی یکی از راه‌های تقویت ایثار و فداکاری است که ظرفیت‌های ارزنده و قابل توجهی در این حوزه داریم که نمود مجاهدان راستین اسلام، ایثارگری و فداکاری مهندسان در سال‌های دفاع مقدس است.

وی اذعان کرد: اگر سنگرسازان بی‌سنگر در سال‌های جنگ تحمیلی نبودند، کار دفاع برای پیاده نظام دشوار می‌شد.

جانشین سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی یادآور شد: تلاش جهادگران صدر اسلام، حرکت‌های جهادی، ایجاد راه و هدایت هدف‌دار کسانی همچون مهندسان فعال در جهاد کشاورزی که می‌خواهند در این مسیر گام بردارند، در رسیدن به هدف مؤثر است.

عبدالملکی عنوان کرد: در سال‌های جنگ مهندسان ما که اکثراً جوان بودند در ابتدای پیروزی انقلاب منشاء خدماتی بودند که هنوز هم نسل‌های بعد از آن از خدمات آن دوران به نیکی یاد می‌کنند.

جانشین سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی با تأکید بر ظرفیت‌های داخلی کشور با معرفی چهره‌های برتر علمی، بیان کرد: باید در این زمینه نوآوری و خلاقیت مهندسان در دفاع مقدس و پیشرفت‌های علمی زمان حال کشور تبیین شود.

وی اذعان کرد: در دفاع مقدس در حوزه پل‌سازی و صنایع نظامی مهندسان جوان تحصیلکرده در داخل و خارج از کشور نوآوری‌هایی ایجاد کردند که بسیاری از پیشرفت‌های علمی امروز کشور مرهون خلاقیت‌های آنان است.

جانشین سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی تصریح کرد: امید است کسانی پیدا شوند که این خلاقیت و تأثیر آن را اعلام کنند تا همه مردم و نسل‌های بعد نیز بدانند که تلاش جوانان آن سال‌ها چه تأثیری بر حوزه مهندسی امروز داشته است.

عبدالملکی بر لزوم دانایی محوری در امور تأکید و خاطرنشان کرد: باید در هر کاری به دنبال علم آن برویم، یاد بگیریم و به دیگران هم یاد بدهیم که به همین منظور سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی در حوزه کاری خود اقدامات مناسبی انجام داده و در دستور کار دارد که راه‌اندازی مراکز ویژه پژوهش از جمله‌ آنهاست.

جانشین سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی اذعان کرد: همچنین این سازمان در مدت فعالیت خود نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی به فراخور جامعه هدف اعم از اعضای سازمان و علاقه‌مندان به آن در میان قشر مهندسان و کشاورزان اقدام کرده است.

انتهای پیام/77011/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول