اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهگلان

برنامه‌های هفته منابع طبیعی در دهگلان تشریح شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهگلان، برنامه‌های هفته منابع طبیعی در این شهرستان را تشریح کرد.

برنامه‌های هفته منابع طبیعی در دهگلان تشریح شد

محمدرئوف نصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهگلان با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای در طول هفته منابع طبیعی در سطح شهرستان دهگلان برگزار می‌شود، اظهار داشت: جشن درختکاری و مراسم غرس نهال در ورودی شهر بلبان‎آباد از جمله برنامه‌های بارز این هفته است.

به گفته وی، در روز درختکاری با دعوت از همه ادارات، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‎نهاد ورودی بلبان‎آباد نهال‌کاری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهگلان به دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی این شهرستان اشاره کرد و افزود: در مسجد جامعه شهر دهگلان پس از اقامه نماز روز جمعه نهال توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 15 اسفند ماه روز اول منابع طبیعی به نام روز درختکاری نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: شعار امسال منابع طبیعی با مردم برای مردم است.

نصری بیان کرد: به مناسبت این هفته از همیاران نمونه منابع طبیعی نیز تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی و ترویجی در سطح مدارس شهرستان و مساجد روستاهای تابعه برگزار می‌شود، عنوان کرد: مسئولین نهضت سوادآموزی نقش بسزایی در راستای ارتقاء فرهنگ درختکاری دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی دهگلان یادآور شد: در این مهم مسابقه انشاء و مقاله‌نویسی با موضوع منابع طبیعی با مردم برای مردم نیز برگزار می‌شود.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های منابع طبیعی این شهرستان اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی همایش سازمان مردم‎نهاد و ادارات سطح شهر نیز برگزار می‌شود.

نصری تصریح کرد: دیدار مدیر و کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان دهگلان با امام جمعه و قضات دادگستری از دیگر برنامه‌های ما در هفته منابع طبیعی است.

این مسئول با اشاره به اینکه جنگل‌ها باید به صورت مناطق حفاظت شده مورد توجه قرار گیرند، گفت: تهدید در عرصه‌های جنگلی به مراتب بیشتر و برجسته‌تر از مراتع است.

رئیس اداره منابع طبیعی دهگلان در پایان درخت را نمادی از برکت طبیعت عنوان کرد و اذعان داشت: مردم می‌توانند به عنوان رکن اساسی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی عمل کنند.

انتهای پیام/79019/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول