اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی تأکید کرد

تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با تأکید بر تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: امیدورایم با تقویت این کانون‌ها در راستای عملی شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق سبک زندگی اسلامی گام برداریم.

تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شد، اظهار داشت: مقابله با تهاجم فرهنگی باید به عنوان یک برنامه، سرلوحه کار همه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان این‌که مقابله با دشمن نیاز به ابزارهای خاص خود دارد، تصریح کرد: اگر روزی ابزار مقابله با دشمن سلاح جنگی بود امروز این جبهه نیاز به سلاح معرفت، استدلال، مطالعه و برنامه‌ریزی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی اضافه کرد: جامعه امروز ما نیاز به بررسی نیازمندی‌های جوانان و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نیاز به سبک زندگی دارد.

مطهری‌فر با بیان این‌که برای احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی نیاز به یک پرچمدار داریم، اذعان داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در راستای عملی شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق سبک زندگی اسلامی گام بردارند و در این زمینه باید پرچمدار باشند.

وی با اشاره به این‌که امروز به دنبال سفیرانی هستیم که بتوانند محتوای انقلاب اسلامی ایران را اطلاع‌رسانی کنند، متذکر شد: در همین راستا کانون‌های فرهنگی هنری روستایی و شهری با توجه به رسالت خود این وظیفه سنگین را بردوش دارند و در برابر فرامین رهبر معظم انقلاب عزم خود را جزم کرده‌اند.

فعالیت 350 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال 84 تنها 24 کانون فرهنگی هنری در سطح استان تازه تاسیس خراسان جنوبی وجود داشت، افزود: اما امروز این رقم به بیش از 350 کانون فرهنگی هنری در مساجد، دانشگاه‌ها، مصلاهای نماز جمعه و حوزه‌های علمیه رسیده است.

مطهری‌فر فعالیت دبیرخانه کانون‌های مساجد را با دو رویکرد آموزش و پژوهش دانست و گفت: فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با وجود مشکلات و کمبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیاز به کاربردی شدن دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا کانون‌های تخصصی در سطح استان با موضوعات مختلف راه‌اندازی شده و همچنین کانون‌های استان از کتابخانه‌های غنی برخوردار هستند که در بسیاری از این کتابخانه‌ها بر آموزش و پژوهش به عنوان یک موضوع زیربنایی نگاه ویژه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که اگر امروز به دنبال تحکیم خانواده هستیم باید به بخش واحد خواهران توجه ویژه شود، یادآور شد: در همین راستا در سال جاری واحد خواهران در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری استان راه‌اندازی شده است.

مطهری‌فر خاطرنشان کرد: امیدورایم با تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به آرمان‌های مد نظر خود برسیم.

انتهای پیام/69022/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول