اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد

برگزاری گرد‌همایی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی گفت: گرد‌همایی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همزمان با 14 اسفند در بیرجند برگزار می‌شود.

برگزاری گرد‌همایی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رمضان زاهدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 18اسفند به عنوان سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور نامگذاری شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 372 کانون فرهنگی و هنری مجوز دار در استان وجود دارد، تصریح کرد: به زودی این تعداد به 400 کانون افزایش می‌یابد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اذعان داشت: از این تعداد 11 کانون در بشرویه، 83 کانون در بیرجند، 37 کانون در طبس، 38 کانون در نهبندان، 43 کانون در قاین، 22 کانون در فردوس، 25 کانون در درمیان و 15 کانون در خوسف وجود دارد.

زاهدی با اشاره به وجود 14 کانون فرهنگی و هنری تخصصی در استان، افزود: تعداد 117 کانون استان دارای کتابخانه باز و 110 کانون نیز دارای کتابخانه مخزن‌دار هستند.

شرکت 7 هزار نفر در مسابقه کتابخوانی " حدیث نور"

وی اضافه کرد: همچنین 37 کانون استان جزء کانون‌های فوق‌العاده فعال و برتر هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از گرد‌همایی بزرگ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همزمان 14 اسفند خبر داد و گفت: این گرد‌همایی با حضور مسئولان، رابطان و کتابداران کانون‌های شهرستان‌ها، مسئولان فرهنگی استان برگزار می‌شود.

زاهدی با بیان این‌که این مراسم از ساعت 9 تا 11 در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار می‌شود، افزود: همچنین در این مراسم از امام جمعه شهرستان فردوس، فرماندار طبس، رئیس فرهنگ و ارشاد نهبندان و مدیرکل پست استان به عنوان مسئولان نمونه‌ای که در طول سال جاری با این اداره همکاری تنگاتنگی داشته‌اند تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی " حدیث نور" در سطح مراکز فرهنگی و هنری مساجد استان، متذکر شد: بیش از 7 هزار نفر از اعضای 93 کانون فرهنگی هنری مساجد سطح استان در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان این‌که بالغ بر یک‌هزار جلد کتاب "حدیث نور" به منظور برگزاری این مسابقه در سطح استان توزیع شد، ادامه داد: 36 نفر از نفرات برگزیده همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت بیست و یکمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بیرجند تجلیل می‌شوند.

تقدیر از 14 زوج مسجدی استان خراسان‌جنوبی

زاهدی همچنین به راه‌اندازی واحد بانوان در این دبیرخانه اشاره و اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم این واحد شناسایی زوج‌های مسجدی بوده که مهریه آن‌ها 14 سکه است.

وی یادآور شد: در این راستا تاکنون حدود 140 زوج مسجدی شناسایی شده که در مراسم گردهمایی فردا از 14 زوج تقدیر می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به این‌که هر کانون به طور متوسط بین 50 تا 150 عضو دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 14 کانون تخصصی داریم که در زمینه‌های مختلف ورزشی، قرآن، شهادت و کتابخانه‌ای در سطح استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/69022/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول