اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خبر داد

تولید بیش از 564 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در خدابنده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: در سال‌جاری بیش از 564 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در خدابنده تولید شده است.

تولید بیش از 564 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در خدابنده

علی عیوضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تولید بیش از 564 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سه بخش باغی، زراعی و دامی و دارای حجم مناسبی بوده است.

وی به میزان دقیق تولیدات محصولات کشاورزی شهرستان خدابنده در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: در سال‌جاری 564 هزار و 532 تن انواع محصولات کشاورزی در بخش‌های دام و طیور، زراعت و باغی در شهرستان خدابنده تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده میزان تولیدات سال‌جاری را یادآور شد و تاکید کرد: با توجه به میزان تولید بیش از 564 هزار تنی انواع محصولات کشاورزی در سال‌جاری با کاهش میزان تولید مواجه بودیم؛ این کاهش تولید به دلیل خسارات فصل سرما به باغات و همچنین خشکسالی در مزارع بوده است.

وی عملکرد تولید در بخش‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: عملکرد تولید در برخی بخش‌ها به دلیل شرایط خاص کاهش یافت و همین موضوع موجب کاهش تولیدات شده است.

این مسئول به بروز خشکسالی‌های فصلی و تاثیر در عملکرد تولید در مزارع شهرستان خدابنده اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان خدابنده در بخش زراعی دارای عملکرد خوب تولیدی است و برخی خشکسالی‌ها در سال‌جاری تاثیر منفی در میزان تولید داشت و بهره‌وری تولید را کاهش داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به تحت تاثیر قرار گرفتن میزان تولیدات در شهرستان بزینه‌رود و گرماب اشاره کرد و یادآور شد: در شهرستان گرماب عملاً تولید گندم دچار مشکل شد و تاثیرات منفی بر میزان تولید آن گذاشت همچنین در بزینه‌رود خشکسالی موجب آسیب به مزارع آن شد و تولیدات زراعی را در آن با کاهش قابل توجهی مواجه کرد.

وی به کشت و تولید برخی محصولات در شهرستان خدابنده اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر کشت برخی محصولات در شهرستان خدابنده رایج شده که این موضوع دارای اهمیت است.

عیوضی از رایج شدن کشت سیر در اراضی شهرستان خدابنده خبر داد و خاطرنشان کرد: کشت سیر در منطقه رایج شده و در حال حاضر 250 هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

این مسئول همچنین از رایج شدن کشت ذرت علوفه‌ای در خدابنده خبر داد و اظهار کرد: کشت این محصول نیز در شهرستان توسعه یافته است.

وی میزان تولید محصولات کشاورزی را مشروط به شرایط مختلف دانست و تاکید کرد: میزان تولید محصولات با توجه به شرایط مختلفی سنجیده می‌شود. حوادث غیرمترقبه و شرایط جوی از جمله موارد مهم در میزان تولید و عملکرد بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

عیوضی همچین به مقایسه میزان تولید محصولات کشاورزی در سال‌جاری و سال گذشته پرداخت و تاکید کرد: در سال گذشته میزان تولید محصولات کشاورزی بخشی از 602 هزار تن بوده است که در سال‌جاری این میزان کاهش داشته است.

انتهای پیام/73007/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول