اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اعلام کرد

تمرکز بر مزیت‌های نسبی راهکار ایجاد اشتغال در کردستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با گلایه از اینکه در استان ‌روی مزیت‌های نسبی تأکید نشده است، گفت: در موضوعاتی چون صنایع دستی و توریسم برای آموزش و ایجاد اشتغال دارای مزیت‌های خوبی هستیم.

تمرکز بر مزیت‌های نسبی راهکار ایجاد اشتغال در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی شامگاه امروز در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای این شهر اظهار کرد: تعامل بیشتر بین اعضای شورای شهر و دستگاه‌های دولتی خروجی و نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: نخستین خلأء در زمینه اشتغال، نبود مهارت است و تا زمانی که مهارت کافی وجود نداشته باشد، نمی‌توان انتظار ایجاد شغل را داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان تصریح کرد: آموزش مهارتی کلید اشتغال است و در این راستا در سطح استان کارهای خوبی انجام شده است.

احمدی با اشاره به وجود 16 مرکز در بخش دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: تشکیل تیم‌های سیار برای روستائیان و آموزش در جوار صنایع تنها بخشی از فعالیت‌های این مجموعه است.

وی با اشاره به وجود 106 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان، اظهار کرد: مکان 99 درصد این آموزشگاه‌ها به صورت استیجاری بوده و امنیت کاری ندارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با گلایه از اینکه در استان بر روی مزیت‌های نسبی تأکید نشده است، گفت: در موضوعاتی چون صنایع دستی و توریسم دارای مزیت‌های خوبی هستیم.

احمدی با بیان اینکه آموزش‌های بازارمحور می‌تواند به صورت نامحدود ایجاد شغل کند، گفت: در سازمان چهار حلقه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش تعریف شده است.

وی با تأکید بر تأثیر افراد کارآفرین و دارای توانایی بازاریابی، اظهار کرد: با آموزش، افراد توانمند در بخش مهارتی و مشاغل خانگی مشغول به کار خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان بر ضرورت به کارگیری مهارت‌های پیشرفته شامل فناوری‌های نوین تأکید کرد و گفت: اینگونه مهارت‌ها بازار کار مطلوبی دارد.

احمدی آموزش‌های منجر به اشتغال را با همکاری اداراتی چون کار، رفاه و تأمین اجتماعی و آموزش‌های نرم‌افزاری قابل تحقق دانست.

وی با یادآوری راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی انرژی ممیزی در استان، این کار را به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی در استفاده از منابع تجدیدپذیر عنوان کرد.

انتهای پیام/79012/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول