اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج در کوهبنان

فارس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج در کوهبنان گزارش می‌دهد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، آموزش‌های قبل از ازدواج یکی از ضرورت‌های لازم به منظور یک زندگی با دوام بین زوج‌ها در جامعه محسوب می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهدیه سیف‌اللهی در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با اشاره به اینکه مرکز مشاوره شهید چمران شهرستان کوهبنان در راستای برنامه‌های خود کارگاه آموزش‌های پیش از ازدواج را برای خانم‌ها برگزار می‌کند، اظهار داشت: با توجه به این که ازدواج نقطه عطف در زندگی هر انسان و از مهمترین تصمیمات زندگی است، باید بیشتر مورد توجه و دقت قرار گیرد.

مدیر مرکز مشاوره شهید چمران شهرستان کوهبنان عنوان کرد: آمار بالای طلاق در جامعه ضرورت این آموزش‌ها را نشان می‌دهد اگر چه افراد برای خرید ساعت‌ها وقت می‌گذارند و به اندازه کافی بررسی می‌‌کنند.

وی افزود: اما با وجود هزینه‌های بالایی که برای مراسم ازدواج در نظر می‌گیرند و خرج می‌کنند، حداقل هزینه‌ای را برای یادگیری مهارت‌های زندگی و آموزش‌های پیش از ازدواج و انجام مشاوره در نظر نگرفته و با آگاهی کم وارد زندگی مشترک شده و شکست می‌خورند و این شکست پیامدهای روحی روانی زیادی برای زوج‌ها و خانواده‌ها به دنبال دارد.

ضرورت توجه به آفت‌های همسریابی

فرزانه اسدی مدرس کارگاه آموزش‌های پیش ازدواج نیز به خبرنگار فارس گفت: نخستین مرحله ازدواج آشنایی دو فرد با یکدیگر است، مهمترین نوع آشنایی، آشنایی در محیط زندگی که شامل همسایگی، محیط تحصیل، محیط کار و ارتباطات خویشاوندی است که فرد معمولا اطلاعات کافی و درستی را می‌تواند کسب کند.

وی تصریح کرد: آشنایی‌های اتفاقی، محیط‌های مجازی و مراکز همسریابی و مهمانی‌ها و مراسم‌ یک سری آفت‌ها و آسیب‌‌های جدی به دو طرف وارد می‌سازد.

این روانشناس گفت: در فرآیند آشنایی باید از قصد و نیت فرد در زمینه ازدواج مطمئن شد که در این زمینه عدم تقاضای جنسی، مخفی نکردن رابطه از خانواده، طولانی نشدن زمان آشنایی و عدم تبادل صرف احساسات از نشانه‌های کمک کننده هستند.

وی افزود: شناختن اشتباهات مرتکب شده افراد در دوران آشنایی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که آموزش لازم را می‌طلبد تا آسیب‌های آن دامن‌گیر نشود، تقدم تفاهم بر علاقه، باور بر تغییر افراد، باور بر رفع شدن مشکلات پس از ازدواج، نادیده گرفتن تردیدها، تقدم تعهد بر تفاهم از جمله اشتباه‌های دوران آشنایی است.

اسدی اذعان داشت: خواستگاری به عنوان درخواست ازدواج از یک فرد آشنا تعریف می‌شود و گفت‌وگو در این مرحله در مورد موضوعاتی از جمله سرگرمی‌ها و علائق، باورها و ارزش‌های دینی و اخلاقی، اهداف و رشد و پیشرفت شخصی، خواسته و توقعات وظایف مرد و زن در خانواده و ... است.

ضرورت رعایت اصول در دوره نامزدی

وی خاطر نشان کرد: دوره نامزدی به عنوان یک دوره حد واسط است که فرد را آماده ورود به زندگی مشترک می‌کند و در سه حوزه تعهد و قرارداد اجتماعی و نظارت اجتماعی متفاوت از آشنایی است در این مرحله نحوه برخورد و رفتار دو طرف اهمیت خاصی دارد که نیازمند رعایت برخی اصول است و در رابطه جنسی بهتر است، آن چه عرف می‌پسندد رعایت شود.

این مشاور افزود: عشق حالت هیجانی قدرتمندی است که می‌تواند برای فرد دردسر ایجاد کند، عشقی که نمرده است، اما فرد فکر می‌کند مرده است، یک عشق زنده به گور است که توانمندی تجدید حیات را دارد و قدرتی به مراتب ویرانگرتر از یک عشق زنده را در خود نهفته دارد، عشق زنده به گور در جای و زمانی که مناسب نیست، سربرآورده و مدنیت فرد را از بین می‌برد.

آفت بی‌میلی به همسرگزینی

وی بیان داشت: نفرت یا خشم شدید و اظهار از معشوق گاهی اوقات این تصور را ایجاد می‌کند که عشق مرده است به همین دلیل فرد رابطه را بر هم می‌زند، اما پس از گذشت مدتی مجددا عشق را در خود زنده می‌یابد و تمایل به ارتباط مجدد با معشوق دارد.

اسدی یکی از آسیب‌های عشق زنده به گور شده را بی‌میلی فرد برای همسر گزینی عنوان کرد و گفت: در صورتیکه به دلایلی فرد ازدواج کند در زندگی احساس ناکامی می‌کند، روابط نامشروع جنسی خارج از خانواده از دیگر آسیب‌های عشق زنده به گور شده است که فرد را دچار تعارضات ویرانگر می‌سازد.

وی گفت: درمان روان شناختی برای بهبود و رهایی فرد از این وضعیت ضروری است، زمانی عشق زنده به گور شده واقعا می‌میرد که فرد در برخورد با معشوق قبلی خود دیگر هیچ هیجانی را احساس نکند و لازم است که برای از دست دادن عشق خود سوگواری کند و تا یک سال ازدواج نکند و این توصیه عامیانه که بعد از شکست فرد در عشق، از او بخواهید به سرعت ازدواج کند،کاملا اشتباه است و اینگونه افراد معمولا ازدواج موفقی ندارند.

انتهای پیام/80012/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول