اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی:

400 هزار دانش‌آموز در کشور زیرپوشش کمیته امداد هستند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی گفت: در حال حاضر 400 هزار دانش‌آموز و 110 هزار دانشجو در کشور زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.

400 هزار دانش‌آموز در کشور زیرپوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، اکبر میرشکار ظهر امروز در سومین نشست علمی دانشجویی کار و سبک زندگی دینی در اراک اظهار داشت: از مجموع این تعداد یک هزار و 500 نفر از نخبگان و برگزیدگان علمی کشور هستند.

وی با اشاره به 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی به فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: در طول 35 سال گذشته کمیته امداد فعالیت‌های خوبی در راستای توانمند سازی خانواده‌های زیر پوشش انجام داده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی کشور ادامه داد: در طول 35 سال فعالیت کمیته امداد تاکنون 321 هزار نفر از دانشجویان زیر پوشش، فارغ‌التحصیل شده و هم اکنون در بدنه نظام به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

میرشکار با تاکید بر نقش مهم کمیته امداد در سلامت جامعه و تربیت نیروهای کارآمد بیان کرد: بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد قشر جوان جامعه هستند.

به گفته معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی کشور یکی از اهداف امروز کمیته امداد، توان ‌افزایی در جوانان و نوجوانان بوده که برنامه‌‎‌های مختلفی در این راستا تدوین و اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانانی که زیرپوشش کمیته امداد هستند ظرفیت این را دارند که موجب توانمندی فرهنگی و اقتصادی خانواده‌هایشان شوند، خاطر نشان کرد: در سال آتی با همکاری حوزه اشتغال و خودکفایی برنامه‌های مختلفی را برای توان افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تحت حمایت در دستور کار قرار خواهیم داد.

میرشکار با بیان اینکه از سال گذشته بعد از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در خصوص ابعاد مختلف سبک زندگی دینی، این مطالبه رهبری در دستور کار کمیته امداد کشور قرار گرفت، ادامه داد: در سال گذشته بیش از دو هزار و 500 مقاله به دبیرخانه نشست‌ها و همایش‌های دانشجویی با موضوع سبک زندگی دینی ارسال شد و در سال جاری نیز محورهای مرتبط با سبک زندگی به استان‌ها ابلاغ و در همین راستا همایش‌هایی با موضوع سبک زندگی دینی در 30 استان کشور برگزار شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی کشور یادآور شد: در سال جاری بیش از 5 هزار مقاله به دبیرخانه نشست‌ها و همایش‌های دانشجویی با موضوع سبک زندگی دینی ارسال شده است.

وی مفهوم شناسی سبک زندگی و بررسی حدود آن با نگاه رهبری و استخراج و اولویت‌بندی موضوعات فرهنگی، اجتماعی مرتبط با سبک زندگی، آسیب شناسی وضع موجود و ترسیم وضع مطلوب را از جمله اهداف برگزاری این همایش‌ها عنوان کرد.

میرشکار تلاش به منظور رفع دغدغه اشتغال دانشجویان و فراهم کردن زمینه‌های اشتغال دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی را از برنامه‌های کمیته امداد در سال آتی عنوان کرد.

پخش پیام سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور، سخنرانی دکتر درویشی در خصوص سبک زندگی دینی، ارائه مقالات برتر توسط دانشجویان و تجلیل از 10مقاله برتر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/87002/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول