اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مهمان‌نواز:

تشکیل کمیته امداد از اهداف نظام برای رسیدگی به حال محرومان است

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تشکیل کمیته امداد یکی از برنامه‌های مهم نظام بوده تا به زندگی مستضعفان و محرومان جامعه سر و سامان داده شود.

تشکیل کمیته امداد از اهداف نظام برای رسیدگی به حال محرومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی «  آیت‌الله حبیب الله مهمان‌نواز» در دیدار با امدادگران کمیته امداد خراسان شمالی به مناسبت  سالروز تشکیل این نهاد اظهار کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های این نهاد، کمیته امداد از ارزش خاصی در کشور ما برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دین ما دین رسیدگی به مستضعفان، بینوایان و محرومان جامعه است، اضافه کرد: اسلام، دین از خود گذشتگی و ایثار است.

وی تشکیل کمیته امداد را یکی از برنامه‌های مهم نظام و انقلاب بیان کرد و گفت: فعالیت‌های کمیته امداد، اهداف حمایتی انقلاب از محرومان را محقق کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این دیدار گزارش عملکردی از فعالیت‌های کمیته امداد ارائه کرد  و بیان داشت: هم‌اکنون 80 هزار خانوار به صورت دائم و 40 هزار خانوار موردی زیر پوشش این نهاد در استان هستند که در سرفصل‌های مختلف از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

«امان اله حسین پور» با اشاره به ایجاد 17 هزار شغل توسط این نهاد در استان از ابتدای تاسیس، متذکر شد: از این تعداد اشتغال‌زایی، افزون بر سه هزار و 400 شغل طی امسال ایجاد شده که بر اساس ارزیابی حوزه معاونت اشتغال کمیته امداد کشور، خراسان شمالی طی سال 92، رتبه اول کشوری را در ایجاد اشتغال کسب کرده است.

تصریح کرد: در حوزه عمرانی نیز 9 هزار واحد مسکونی در چند سال اخیر احداث شده که 612 واحد آن در سال جاری بوده و بیش از 14 هزار تعمیرات مسکن برای مددجویان استان انجام شده است.

حسین پور گفت: حدود چهار هزار و 500 فقره تسهیلات کارگشایی نیز طی امسال به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی یادآور شد: در هفته نیکوکاری امسال نیز تعداد هزار و 100 پایگاه کمیته امداد آماده دریافت کمک‌های مردم استان برای کمک به نیازمندان است.

انتهای پیام/63002/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول