اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده خبر داد

خدمت رسانی کمیته امداد خدابنده در 288 روستا

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده گفت: این نهاد پس از 34 سال در حال خدمت‌رسانی به مددجویان این نهاد در 288 روستای شهرستان است.

خدمت رسانی کمیته امداد خدابنده در 288 روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غدیر خلجی امشب در جلسه ستاد احسان و نیکوکاری اظهار کرد: کمیته امداد خدابنده در سال 1358 و در راستای کمک رسانی به خانواده‌های محروم و نیازمند تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیته امداد خدابنده پس از 34 سال فعالیت، خدمت رسانی به مددجویان را در 288 روستا و 10 دهستان انجام می دهد.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده، تعداد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد خدابنده را 4 هزار و 876 خانوار با جمعیت 9 هزار و 463 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 781 خانوار برابر با 4 هزار و 70 مددجو جزو زنان سرپرست خانوار و 2 هزار و 95 خانوار برابر با 5 هزار و 393 نفر دارای سرپرست مرد هستند.

این مسئول تصریح کرد: از مجموع کل مددجویان خدابنده‌ای یک هزار و 106 خانوار برابر با 2 هزار و 146 نفر شهری و 3 هزار و 770 خانوار برابر با 7 هزار و 317 نفر روستایی هستند.

خلجی بیان کرد: تعداد مددجویان کمیته امداد خدابنده در قالب طرح مددجویی 2 هزار و 227 خانوار معادل 4 هزار و 751 مددجو و تعداد مددجویان زیر پوشش این نهاد در قالب طرح شهید رجایی 2 هزار و 649 خانوار برابر با 4 هزار و 712 مددجو است.

وی ادامه داد: تعداد مددجویانی که در مناطق محروم شهرستان ساکن هستند 2 هزار و 477 خانوار است و بیشترین علت پذیرش مددجویان از کارافتادگی سرپرست و پس از آن فوت سرپرست است.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده اذعان داشت: در طی فعالیت 34 سال خدمت صادقانه کمیته امداد خدابنده، یک هزار و 256 خانوار برابر با 5 هزار و 149 نفر از مددجویان خدابنده‌ای توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند که این افراد شامل مددجویان تحت پوشش، فرزندان مددجویان و سایر اقشار هستند.

این مسئول با بیان اینکه از آغاز تاسیس کمیته امداد خدابنده تا کنون به 3 هزار و 835 خانوار معادل 13 هزار و 806 مددجو وام خودکفایی و خود اشتغالی پرداخت شده است، بیان کرد: این وام‌ها در رشته‌های مختلف شغلی و در انواع گوناگون به مددجویان پرداخت شده است.

خلجی در ادامه با ارائه گزارشی از خدمات کمیته امداد خدابنده در بخش عمران و مسکن بیان کرد: تا کنون برای یک هزار و 752 خانوار خدابنده ای مسکن ساخته شده و 60 واحد فضای خود کفایی نیز مورد تعمیر و بهسازی قرار گرفته است.

این مسئول همچنین به پرداخت 50 مورد وام مسکن برای افراد غیر تحت پوشش و تعمیرات کلی و جزئی 5 هزار و 623 واحد مسکونی در بخش ساخت حمام و سرویس بهداشتی و... اشاره کرد و گفت: در این مدت یک هزار و 280 مورد انشعاب آب، برق و گاز ارائه و 700 مورد گازکشی برای مددجویان شهرستان انجام شده است.

خلجی همچنین به معرفی 369 خانوار خدابنده‌ای به تامین اجتماعی در قالب بیمه‌های اجتماعی نیز اشاره داشت و گفت: در قالب این نوع بیمه برای زنان سرپرست خانوار شهری و اشتغال کد 994 و طرح‌های اشتغال، حق بیمه از طریق امداد واریز می‌شود که تاکنون برای این امر 10 میلیارد ریال توسط کمیته امداد خدابنده هزینه شده است.

وی همچنین به ارائه خدمات معافیت سربازی به خانواده‌های بی‌سرپرست اشاره داشت و تصریح کرد: از سال 91 تا کنون 218 نفر از این معافیت استفاده کرده‌اند و پس از بهره‌مندی برای آنها طرح اشتغال اجرا شده است.

این مسئول ارائه خدمات فرهنگی را از دیگر سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر 603 دانش آموز و 137 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد خدابنده هستند.

وی با اشاره به هزینه 800 هزار ریالی برای ایاب و ذهاب و هزینه 600 هزار ریالی برای خرید لوازم‌التحریر به دانش آموزان زیر پوشش این نهاد از آغاز سال جاری بیان کرد: همچنین برای دانشجویان زیر پوشش این نهاد که از دانشجویان دانشگاه پیام نور هستند، یک میلیون و 500 هزار ریال و دانشجویان دانشگاه آزاد و علمی کاربردی 4 میلیون ریال در نیم سال اول سال تحصیلی جاری کمک هزینه پرداخت شده است.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده به بهره‌مندی 2 هزار و 625 مددجو از طرح های مختلف، از جمله کارگاه‌های آموزشی عفاف و حجاب‌، گفتمان دینی، امداد و نجات‌، راهنمایی‌های دینی، کارآفرینی، جلوگیری از اعتیاد و سرقت،‌ آموزش قبل از ازدواج، بهداشت فردی و گروهی، اقتصاد مقاومتی و آموزش‌های چهره به چهره و ... خبر داد و بیان کرد: این آموزش ها به صورت گروهی و فردی ارائه شده است.

این مسئول کمک به سوء تغذیه کودکان فرزندان مددجو را نیز از دیگر خدمات کمیته امداد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در خدابنده 201 کودک بهره‌مند از این طرح هستند که ماهانه 500 هزار ریال به هر کودک برای رفع سوء تغذیه هزینه می‌شود.

وی، پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان مددجو را نیز از دیگر خدمات کمیته امداد عنوان کرد و گفت: از آغاز تاسیس تاکنون به 5 هزار و 75 مددجوی خدابنده‌ای کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.

خلجی همچنین به پرداخت وام‌های کارگشایی به عنوان یکی از برنامه‌های کمیته امداد گفت: از ابتدای تاسیس تا کنون به 11853 خانوار به میزان 46 میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

انتهای پیام/73005/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول