اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان:

توانمندسازی مددجویان بخش محوری فعالیت کمیته امداد است

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی مددجویان و افراد نیازمند بخش محوری فعالیت کمیته امداد است و در سالیان اخیر، توانمندسازی رویکرد جدید کمیته امداد بوده و به خوبی این سیاست پیاده شده و سال جاری استمرار دارد.

توانمندسازی مددجویان بخش محوری فعالیت کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محسن مسعودیان‌راد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اطلاع رسانی به موقع مطبوعات این استان در امر امور محرومیت زدایی و خدمت به محرومین قطعاً نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت استان داشته و خواهند داشت.

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با تبریک سالگرد تاسیس نهاد پر خیر و برکت کمیته امداد، گفت: کمیته امداد یادگار جاودان امام خمینی(ره) است و تنها نهادی است که بعد از گذشت 35 سال این افتخار را دارد نام مقدس امام (ره) در تارک این نهاد خیر و برکت وجود دارد این برای همه امدادگران افتخار به شمار می‌رود.

مسعودیان‌راد تاکید کرد: امدادگران کمیته امداد باید قداست کارشان را حفظ و گسترش دهند و در این امر کوشاتر و فعال تر عمل کنند.

وی با تبریک آغاز هفته احسان و نیکوکاری، افزود: امسال هفته احسان و نیکوکاری با شعار توانمندسازی خانواده‌ها با حضور پر نشاط نیکوکاران برگزار خواهد شد و امیدوارم این برنامه‌ها و نشست‌ها از قبیل همین جشنواره نیکوکاری دستاوردهای خوبی برای محرومین جامعه داشته باشد.

این مسئول گفت: کمیته امداد در آهنگ ولایت مداری که در همان روز اول عید نوروز از سوی مقام معظم رهبری مطرح  می‌شود،  نقش مهمی دارد.

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال مقام معظم رهبری جهاد اقتصادی را مطرح کردند که در این زمینه کمیته امداد با اجرای برنامه‌های متنوع جهت گیری فعالیت‌های خود را به سوی جهاد اقتصادی سوق داده است.

اقتصاد مقاومتی تکیه بر توسعه درون‌زا است

این مسئول تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی تکیه بر توسعه درون‌زا است و همچنین بر منابع و ظرفیت‌های داخلی و محیطی استوار است، قطعاً کمیته امداد می تواند یک نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

مسعودیان‌راد گفت: توجه و پیاده سازی سیاست راهبری مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته و بیشتر قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: با توجه به وجود استعدادهای بالقوه در خانواده‌های محروم، کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان با استفاده از این مولفه می‌‌تواند اقتصادی پویا و فعال در جامعه شکل دهد.

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اقتصاد خانواده در کنار اقتصاد کلان می‌تواند سهم قابل توجهی در تولیدات و تولید ناخالص داخلی داشته باشد.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد تکیه بر استعدادهای بالقوه مددجویان است، گفت: فعالیت‌های کمیته امداد بالغ بر 45 سرفصل است، توانمندسازی مددجویان و افراد نیازمند بخش محوری فعالیت کمیته امداد است، طی یکی و دو سال اخیر، توانمندسازی رویکرد جدید کمیته امداد بوده و به خوبی این سیاست پیاده شده و سال جاری استمرار دارد.

وی افزود: اگر چه اعتبارات اختصاص یافته مربوط به مشاغل خانگی و خرد مانند سال گذشته نبود اما در بین دیگر دستگاه‌ها در بخش اشتغال رتبه برتر و نقش اثر گذار ایفا کردیم.  

اجرای 6 هزار و 465 طرح اشتغالزایی کمیته امداد در سیستان و بلوچستان

این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 465 طرح اشتغالزایی با اعتبار 330 میلیارد ریال اجرایی شده که 910 طرح کاریابی شامل معرفی به شرکت ها و کارخانجات بود.

مسعودیان‌راد بیان داشت: برابر مستندات سال 93 اعتبارات سرشاری در زمینه مشاغل خانگی، اشتغال، آموزش خانواده‌ها و توانمندسازی خانواده خواهیم داشت.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 11 هزار نفر آموزش‌های لازم فرا گرفتند، امداد در بخش آموزش و اشتغال به دنبال این است که نیازهای جدید افراد محروم را پاسخگو باشد.

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کمیته امداد تفکر کارآفرینی را در بین جوانان پویا و فعال کرده متذکر شد: اکنون در جامعه با یک پدیده جدید و خطر آفرین جمعیت بالای تحصیلکرده اما بیکار مواجه هستیم که باید برای ساماندهی آنان تدابیری اندیشیده شود. کمیته امداد در این مورد اقداماتی را انجام داده است اولین اقدام برگزاری چندین اردوی دانشجویی با هدف کارآفرینی بود.

انتهای پیام/75005/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول